Indren-lift

Dit onderwerp gaat over de bestemming Monte Rosa

We zouden met krokus het skigebied Monte Rosa willen gaan verkennen. Ik heb al wat opzoekwerk gedaan en ontdekt dat je 2 skipassen kan nemen: met of zonder de Indren-lift.
Wat zijn jullie ervaringen met deze lift en de bijhorende ‘marked off-piste track’?

Toen ik er was, was er voor zover ik weet geen onderscheid.
Anyway: als je daar naarboven wilt, moet je ofwel met 3eenheid (je pieper wordt ook echt gecontroleerd) naar boven, of alleen naar boven voor het uitzicht. In dat 2e geval moet je je ski-gear beneden laten.

Edit: ik zie dat Indren er bij een dagpas niet altijd bij zit. Bij een weekpas zit ie er sowieso wel bij.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 04 sep 2017 12:59

Aha, ik had alleen nog die van vorig jaar gevonden. Toen en het jaar daarvoor maakte het niet uit. Maar dan zou ik zeggen: afhankelijk van wat je van plan bent. Wil je echt free-riden dan zou ik hem erbij doen.

Aparte kaart voor Indren is dit seizoen nieuw. Als je wilt freeriden -“moet”- je Indren echt erbij nemen, wil je alleen piste skiën dan juist niet. Als je alleen Aquila (die route) wil skiën dan zou je ook een dag-upgrade kunnen doen, maar ik weet eigenlijk nog niet of dat kan. Aquila is formeel trouwens gewoon off-piste, met alle spullen en kennis die daarbij horen, maar het is ook zo dat Aquila altijd wordt gecontroleerd en gezekerd voor Indren überhaupt open gaat.

Plaats een reactie