Monte Rosa voor beginners

Dit onderwerp gaat over de bestemming Monte Rosa

Goeiemorgen,

Een vraagje voor mensen die vaker in Monte Rosa zijn geweest: we hebben een appartementje geboekt in Champoluc, voor eind januari. We zijn met een groepje van vijf, gemixt qua ervaring. Monte Rosa vinkt alles af waar we naar op zoek waren, maar bij het zien van de pistekaart krijgen de twee wat minder ervaren snowboarders in onze groep nogal twijfels over hoe geschikt het gebied is voor beginners. Veel rood, heel weinig blauw. Ze zijn beiden vorig jaar begonnen, lessen gehad op de band en toen een week wintersport. Blauw ging prima, rood nog vaak roetsjend. Hier op de website wordt vermeld dat het gebied erg geschikt is voor beginners, maar dat lees je dus aan de pistekaart niet af. Ik kan me voorstellen dat het ondanks veel rode pistes toch fijn snowboarden is door de breedte van pistes / rust? Iemand die misschien wel eens in Monte Rosa is geweest en daar ervaring mee heeft?

Als het echt te pittig is, kunnen we eventueel nog voor een ander gebied kijken namelijk zodat het voor iedereen leuk is:-)

Bedankt alvast!

Welk gebied zijn jullie hiervoor geweest? Blauw in Frankrijk is bijvoorbeeld vaak al wat moeilijker dan in Oostenrijk.
Meeste pistes zijn redelijk pittig, maar gezien de breedte kun je wel redelijk dwars over de berg heen. Ik zou het niet aanraden voor beginners, of laat ze les nemen.

Vorig jaar waren we in Montafon, Oostenrijk. Daar was blauw inderdaad - met uitzondering van wat kleine stukjes - niet heel pittig. Dank voor je reactie!

Dan zijn deze rode inderdaad wel wat pittiger. Neem vooral les, heb echt goede leraren bezig gezien daar. Niveau was hoog en klassen niet heel groot.

De pistes zijn lastiger dan blauw in Montafon. Wat voor beginners fijn is, is dat het meestal niet zo druk is. 2x 2 uurtjes privéles met zijn tweeën en ze hebben een uitdagende topvakantie.

Welk gebied zijn jullie hiervoor geweest? Blauw in Frankrijk is bijvoorbeeld vaak al wat moeilijker dan in Oostenrijk.
Meeste pistes zijn redelijk pittig, maar gezien de breedte kun je wel redelijk dwars over de berg heen. Ik zou het niet aanraden voor beginners, of laat ze les nemen.

Tiny-M op 6 nov 2019 10:32

Sluit ik me helemaal bij aan. Ik denk dat het even te 🌶 is voor hun. Leuk gebied als je net even verder bent.

May the ski force be with you !!

Heb in dit skigebied al lesjes gegeven. Rood is daar inderdaad zeer rood. Kan je lelijk aan verschieten. Soms moesten we een stukje van blauw naar rood overschakelen qua verbinding.
Bij goed weer lastig , bij slecht weer en weinig zicht , bijna niet te doen.

Dank voor de reacties! Denk dat we dan maar eens op zoek gaan naar een iets vriendelijker gebied om iedereen happy te maken:-)

Plaats een reactie