Stoeltje valt van 10m hoogte uit lift, 4 gewonden.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Morschach - Stoos

In het kleine gebied van Stoos in Zwitserland is gisteravond een stoeltje van een stoeltjeslift losgeraakt en 10 meter naar beneden gevallen. 4 personen zijn serieus gewond geraakt, waarvan er 2 in levensgevaar zijn.

null

null

meer info hier: https://www.20min.ch/schweiz/zentralschweiz/story/Mehrere-Ve…

Born to Ride

Oorzaak is blijkaar een botsing met een kabel van een pistenbully.
“Grund für das Unglück dürfte ein gespanntes Windenseil eines Pistenfahrzeugs sein”

Geen idee hoe zo een kabel op zo een hoogte terercht kan komen.

Ook een rare situatie: het ongeluk gebeurde rond 22:00, maar het waren blijkbaar geen medewerkers van het skigebied die naar boven gebracht werden.

Alleszins hopelijk komen de slachtoffers er allemaal door en houden ze er niet te veel aan over.

Glide on!

Geen idee hoe zo een kabel op zo een hoogte terercht kan komen.

Vivace op 7 feb 2020 13:06

Pistenbully vertrekt vanuit een lager gelegen deel en wordt op een steile helling via kabel omhooggetrokken. Kabel spant zich op en komt omhoog. Kan tot behoorlijke hoogte gaan hoor. Stoeltje slaat tegen kabel en wordt uit de bevestiging getrokken en valt.
Zit er maar in.

Bla, bla, bla.

Serieus procedureprobleem dan waar waarschijnlijk 1 of meerdere personen echt voor aansprakelijk zullen zijn.

Ik neem aan dat er op voorhand bepaald werd vanuit welke zone je een pistenbully aan welk punt mag vastmaken.
Zelfs zonder mensen in de lift ga je toch niet met een kabel tussen 2 liftpalen door zitten mikken (of de kabel bewust een knik laten maken rond een liftpaal).

Ik hoop oprecht dat men bij zo een grote machines niet dagelijks gaat zitten improviseren van “hoe gaan we het vandaag eens aanpakken”…“zo niet dus”.

link naar de oficiële site van het skigebied met hierbij ook alle officiële mededelingen:
https://stoos-muotatal.ch/unfall-sesselbahn-fronalpstock-vom…

Glide on!

Ook een rare situatie: het ongeluk gebeurde rond 22:00, maar het waren blijkbaar geen medewerkers van het skigebied die naar boven gebracht werden.

Vivace op 7 feb 2020 13:06

Avondskiën op verlichte piste?

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Bedrijfsfeestje op de berg. Na het feest kwamen ze met de kabelbaan naar beneden.

Plaats een reactie