Obertauern met Pasen?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Obertauern

Een beetje een uitgekauwd onderwerp misschien, maar nu met de relatief vroege Pasen toch een interessante vraag voor wellicht meer mensen ;).

Voor het (lange) Paasweekend van 24-28 maart ben ik op zoek naar een leuk skigebied.
Ik ben op veel plekken geweest in Oostenrijk, echter zijn we tot nu toe met Pasen bijna altijd naar een gletscher gegaan of een hoog gebied in Frankrijk.
Omdat mijn vader sinds kort een camper heeft en er dicht bij Obertauern een mooie camping zit, lijkt ons dit een interessant alternatief.
Wat zijn jullie ervaringen/meningen over Obertauern eind maart? Is de sneeuw enigsinds te doen? Een perfecte dalafdaling o.i.d. verwachten we uiteraard niet, als er maar tot een uur of 14:00-15:00 redelijke sneeuw ligt. Van bevriende skileraren heb ik overigens gehoord dat Obertauern een relatief uitdagend gebied is en ook echt een “Wintersportdorp”, in tegen stelling tot veel andere partybestemmingen.
We hebben ook naar Sölden gekeken, echter is het in het dorp zelf nu al bijna allemaal vol en zou je dan uitkomen in een relatief saai dorpje op 15-20km afstand van Sölden zelf.

Over sneeuw geen probleem aan het eind van het seizoen. Verder is Obertauern een lang gerekt hotel dorp met niet echt een kern. Skigebied is niet echt uitdagend en afdalingen relatief kort.

May the ski force be with you !!

Over sneeuw geen probleem aan het eind van het seizoen. Verder is Obertauern een lang gerekt hotel dorp met niet echt een kern. Skigebied is niet echt uitdagend en afdalingen relatief kort.

CJAHulskamp op 26 feb 2016 12:05

Bedankt voor je bericht.
Apart dat je zegt dat het niet uitdagend is, heb juist van meerdere mensen gehoord dat dit wél het geval is. Korte afdalingen is ook erg jammer!

Beperk jezelf niet tot Obertauern en Sölden! Gezien het relatief vroege paasweekend zullen in wel meer gebieden de condities nog prima zijn!

Ik zou ook gebieden in Frankrijk overwegen als ik jou was, die liggen over het algemeen wat hoger en er ligt (zeker in vergelijking met Oostenrijk) een stuk meer sneeuw.

Mr. Slow

Plaats een reactie