Obertauern Skien en Apres skien

Dit onderwerp gaat over de bestemming Obertauern

@Menn0 Bedankt voor je mediatorschap. De heren lijken hun dispuut bijgelegd te hebben.

Het gaat ons allemaal om het van de bergen afsuizen, en dat kan in Obertauern prima. Genoeg kroegjes voor een degelijke après-ski en uitwijkmogelijkheden naar andere gebieden voor de variatie en de kilometers (en dat is ook nog eens op één pas te koop).
Qua ski-beleving schaar ik me achter DSvier. Die 100km van Obertauern heb je vlotjes gehad. Het voelt kleiner en zal het waarschijnlijk ook zijn. Ben er een dagje geweest en heb toen op enkele kleine variantenstukjes na ALLE pistes gedaan. Dat dankzij één van de voordelen van het gebied, want waar overal nog maar een beetje open was, had Obertauern nog een volledig aanbod. Dat was in 5 uurtjes gepiept op alles behalve corduroy, want prepareren hadden ze al dagen niet gedaan. En ik behoor ook niet tot de allervlotsten maar ski wel stevig door.
Mijn opinie: Qua randzaken heeft Obertauern het prima voor elkaar. Voor het skiën zelf zou ik ergens anders heengaan, puur omdat ik na een paar dagen naar ergens anders verlang.
Nu was ik natuurlijk wat verwend doordat ik al vier maanden in Frankrijk had doorgebracht en 1000m hoogteverschil daar toch wel de standaard is. Maar noem me maar een rare, want ik vond bijvoorbeeld St. Françios het aardiger deel van Le Grand Domaine, kon in Damüls minder uit de voeten dan in Warth-Schröcken en heb me prima vermaakt op Schmitten.

Bennie op 26 aug 2016 15:17

Dank, maar was meer het communiceren in text-only dat weer eens voor problemen zorgde. Komt nu in ieder geval geen derde wereld oorlog uit voort.

Is het verschil jij dat jij ervaart tussen alle gebieden niet door het uitzicht dat je hebt? Alle pistes op een wand, geeft de hele dag uitzicht op dezelfde bergen. Gebieden met veel verschillende aspects (orientaties) met bijv Noord en Zuid pistes, hebben daarin natuurlijk een grotere variatie, dat geeft natuurlijk ook een ander gevoel.

Tis nu niet dat we in elkaars virtuele haren zouden zijn gevlogen hoor, ik heb hoegenaamd geen probleem met een discussie, integendeel. Alleen ging het mij vooral om de toon, die was niet echt genuanceerd en daardoor nogal kort door de bocht imo. Mss was ik zelf ook wel te direct, maar ik dacht als “timide Vlaming” dat dit wel zou kunnen tussen de Nederlanders :-)

Enfin, ik zou met iedereen hier wel kunnen of willen gaan skiën, want ik kan genieten van zowel een skiweek waarbij we van 8u30 tot 16u30 elke dag zo veel mogelijk op de latten staan, als van een weekje “à l’aise”, ontspannend voorttuffend en uitkijkend naar een biertje. Vandaar dat voor mij zowel een Obertauern of Damuls als een pakweg SH, Arlberg of L3V de moeite zijn.

Is het verschil jij dat jij ervaart tussen alle gebieden niet door het uitzicht dat je hebt? Alle pistes op een wand, geeft de hele dag uitzicht op dezelfde bergen. Gebieden met veel verschillende aspects (orientaties) met bijv Noord en Zuid pistes, hebben daarin natuurlijk een grotere variatie, dat geeft natuurlijk ook een ander gevoel.

Menn0

Het uitzicht is mooi megenomen, maar ik ga vooral op het gevoel af. De flow van de afdaling. Daarbij speelt lengte wel een belangrijke rol, maar oriëntatie een stuk minder. Uitzicht in Obertauern is zeker wel afwisselend door de uitkijkjes op de toppen. Anders dan in Kuhtai bijvoorbeeld. Daar vond ik de bergen rondom het dorp mooier door de initiële toegankelijkheid afgetopt door woeste bergruggen.

Plaats een reactie