Beste gebied omgeving Innsbruck voor ervaren boarders

Dit onderwerp gaat over de bestemming Innsbruck

Ik ga binnenkort een lang weekend naar Oostenrijk (vlieg op Innsbruck). Gezelschap bestaat uit ervaren skieer en 2 ervaren boarders. Wat is voor boarders het beste gebied? Ik lees dat Kitzbuhl nogal veel vlakke pistes heeft (klopt dit?), dus dit gebied valt waarschijnlijk af. Zijn Solden of Ischgl betere opties? We zijn vrij fanatiek, dus skigebied is belangrijker dan het stappen. Qua apres ski gezellig een biertje drinken eind middag, maar geen hoempapa nachtwerk. Ik ga zelf meestal naar Frankrijk, vandaar mijn vraag. Alvast bedankt voor de tips!

Wanneer is binnenkort? Binnenkort als in binnen nu en 4/6 weken? Hou er dan rekening mee dat nog niet alle gebieden open zijn… En dat je (wellicht) bent gebonden aan de gletsjers.
Vanaf Innsbruck rij je dan het beste/snelste naar de gletsjer van Stubai of Hintertux lijkt mij. En anders Solden, Pitztal of Kaunertal…

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Wanneer is binnenkort? Binnenkort als in binnen nu en 4/6 weken? Hou er dan rekening mee dat nog niet alle gebieden open zijn… En dat je (wellicht) bent gebonden aan de gletsjers.
Vanaf Innsbruck rij je dan het beste/snelste naar de gletsjer van Stubai of Hintertux lijkt mij. En anders Solden, Pitztal of Kaunertal…

Gast241 op 14 okt. 2013 15:39

begin december.

Dan zou ik gewoon afwachten waar op dat moment de beste condities zijn. Ik neem aan dat jullie daar een huurauto regelen? Innsbruck is in ieder geval centraal dus je kunt alle kanten uit. Pension regel je in de periode eenvoudig ter plekke via bijv. vvv of het interwebs. 25/30 euro pppn met ontbijt is geen probleem.

Gletsjers hebben over het algemeen weinig uitdagende pistes.
De meest uitdagende skigebieden van Oostenrijk zijn St.Anton en Ischgl. Deze zijn bovendien zeer sneeuwzeker

En beide binnen het uur vanuit Innsbruck; St.Anton eventueel ook met trein (intercity station bij het dorp)

saalbach Hinterglemm is erg goed voor boaders, Maar vanuit Innsbruck dan weer niet zo ideaal waarschijnlijk.

St.Anton am Arlberg is erg goed, en is redelijk snel te bereiken.
Verder aanraden zou ik nog Lech-Zürs en Serfaus-Fiss-Ladis

Plaats een reactie