Sulden am Ortler 12/11/2016

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sulden am Ortler

Als vervolg op het verslag van Joost (https://www.wintersport.nl/forum/topic/326845) de tweede dag van de shortski richting de Alpen. Na een leuke dag op de gletsjer van het Kaunertal was het tijd om naar Sulden am Ortler te gaan. Een gebied waar niemand van ons nog geweest is, wat het dus al te leuker maakt. De groep bestond, net als de eerste dag, uit @Jesper, @HenriS, @Jorian, @JoostW, @Sneeuwkabouter, @Bakkertie, Kimsy en ik.

In tegenstelling tot de eerste dag waren de wegen nu wel schoon, dus dit keer geen gezeik met kettingen leggen. Met redelijke verwachtingen reden we naar Sulden, wat vanuit het appartement ongeveer dertig tot veertig minuten duurde. We wisten dat de Rosimbahn geopend zou zijn, wat ons erg blij maakte. Extra kilometers zijn altijd welkom natuurlijk, zeker als de pistes van (super) goede kwaliteit zijn.

Pistekaart

null

Geopende liften

  • Seilbahn Sektion I + II(A + B)
  • Madritsch ©
  • Schöntauf II (D)
  • Schöntauf I (E)
  • Rosimbahn (K)

null

Deze foto van de eerste avond wilde ik jullie niet onthouden: Schluderns in de avond vanuit het Patztauhof.

null

De top van de Ortler, het hoogste punt van het gebied.

null

Het dal waar onder andere Sulden in ligt.

null

Jorian probeert ook fotogeniek te zijn.

null

Het uitzicht vanaf het bergstation van Seilbahn Sektion II.

null

Het uitzicht vanaf de Madritschhütte tijdens lunch.

null

Langs en op de piste lag er een dik pak sneeuw.

null

Zoals te zien was vanuit de Madritschbahn was het de gehele dag Kaiserwetter.

null

Toen was het tijd voor de zwarte dalafdaling. Een smal pad met af en toe een uitdagend stukje. Het was hard werken, maar het was het wel waard! Je kwam bijvoorbeeld vlak langs en op gletsjers.

null

Het bergstation van Seilbahn. Hier vind je onder andere ook een restaurant.

null

Het uitzicht op ongeveer een kwart van de dalafdaling. Links van de afdaling heb je het dal wat uitgesleten is door een verdwenen gletsjer.

null

Ook kwam je langs een enorme waterval, wel in bevroren stand natuurlijk.

Al met al was het een geweldige shorttrip en zeker voor herhaling vatbaar. Terugkeren naar dit gebied ga ik zeker, maar dat zal niet eerder zijn dan dat er uitgebreid is op de Langenstein, wat gepland staat. Ik heb nog twee filmpjes van het gebied, die ik ook graag wil delen.


De Rosimabfahrt, maar dan op de zondag.

Samenvatting van deze dag.

Iedereen alvast een fijn wintersportseizoen zonder blessures gewenst!

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 05 jan 2021 11:17

Carnas on Tour

had niet zo’n positief beeld van dit gebied maar in je filmpjes ziet het er toch wel lekker uit.

Gaaf gebied, staat nog op onze to do lijst!

Vorig jaar geweest maar was niet positief. Prima voor paar dagen, maar week te lang

May the ski force be with you !!

Vorig jaar geweest maar was niet positief. Prima voor paar dagen, maar week te lang

CJAHulskamp op 14 dec 2016 17:40

Want?

Vorig jaar geweest maar was niet positief. Prima voor paar dagen, maar week te lang

CJAHulskamp op 14 dec 2016 17:40

Want?

Userd op 14 dec 2016 17:40

Te weinig aanbod voor een week, na twee à drie dagen ben je wel uitgekeken.

Carnas on Tour

Vorig jaar geweest maar was niet positief. Prima voor paar dagen, maar week te lang

CJAHulskamp op 14 dec 2016 17:40

Want?

Userd op 14 dec 2016 17:40

https://www.wintersport.nl/forum/topic/232309

May the ski force be with you !!

Thx, die had ik gemist. Prima dagbestemming dus ;)

Leuk verslag, wij gaan er zelf met de familie heen eind februari. We zijn niet echt kilometervreters, dus denk dat het gebied ons prima gaat bevallen.

Leuk verslag, wij gaan er zelf met de familie heen eind februari. We zijn niet echt kilometervreters, dus denk dat het gebied ons prima gaat bevallen.

franksplinter op 15 dec 2016 10:38

Dit gebied zal jullie dan zeker goed bevallen dan. Veel plezier alvast!

Carnas on Tour

Zoooo! Er ligt nu al veel meer sneeuw dan vorig jaar met kerst! Leuk gebied!
Ik ben wel positief over het gebied en wil zeker nog eens terug als alles open is.
Voor een hele week vind ik het ook wel te klein maar dat vind ik van wel meer gebieden.
Wij zaten vorig jaar in Prad am Stilfserjoch en van daaruit kan je best veel gebieden bezoeken, dan hoef je je absoluut niet te vervelen.
Je moet dan wel een stukje willen rijden natuurlijk.

Plaats een reactie