Sulden am Ortler 13/11/2016

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sulden am Ortler

Sulden am Ortler 13/11/2016

Het plan was om drie dagen te skieën met elke dag een ander gebied, we zouden de eerste naar Kaunertaler gaan (https://www.wintersport.nl/forum/topic/326845). Om vervolgens de tweede dag naar Sulden am Ortler te gaan (https://www.wintersport.nl/forum/topic/329003). De laatste dag was Schnalstal aan de beurt. Helaas was er in Schnalstal relatief weinig te doen, daarom hebben we maar gekozen om nog een dag naar Sulden am Ortler te gaan. En met success. Het groepje bestond wederom uit: @Svennoo @Jorian @Jesper @HenriS @Sneeuwkabouter @Bakkertie Kimsy en ik.

Het was alweer de laatste dag en voor dat we weg gingen moesten we alles inpakken. Om vervolgens een dag te skiën en dan direct weg te rijden om naar Nederland te gaan.

null

^Alles was ingepakt en we reden naar het gebied. Dit was de toestand van het landschap toen we bij de lift aankwamen.

Informatie over het gebied

Site
http://www.seilbahnensulden.it/Englisch/

Pistenplan

null

Geopende liften

  • Seilbahn Sektion I + II(A + B)
  • Madritsch ©
  • Schöntauf II (D)
  • Schöntauf I (E)
  • Rosimbahn (K)

Weer/Condities
De dag begon bewolkt maar later op de dag klaarde het een klein beetje op. De pistes waren allemaal goed te doen en er zaten niet echt pistes bij die helemaal kapot geskied waren. Wat natuurlijk helemaal niet erg is :p
De temperatuur was aan het begin van de dag net tegen het vriespunt aan, later op de dag werd het een stuk kouder als je in de schaduw ging skiën.

Sneeuwhoogte
Er lag voldoende sneeuw op de pistes om er fatsoenlijk over te cruisen. Naast de piste lag ook zeker wel een centimeter of 20 maar als je een stuk off piste ging was de kans ontzettend groot dat je je belag naar de filistijnen werktte. Daar zijn Jorian en ik aardig achter gekomen. Gelukkig was het geen total loss schade.

Wachttijden
Vooral bij de Madritsch waren er wel wachttijden, hoogstens zo’n 5 minuten. Verder in het gebied waren er geen wachttijden.

Laten we maar eens beginnen met de foto’s

null

null

null

^Dit was ongeveer de bewolking op het begin van de dag. Sommige toppen waren niet meer zichtbaar. Maar gelukkig viel er wel te skiën.

null

^Prachtig wit landschap

null

^Het resultaat van de opwarming van de aarde, een compleet terug getrokken gletscher…

null

^Jesper met de gletscher op de achtergrond (van wat er nog overgebleven is)

null

^Off piste was niet zo slim onder de Schöntauf II.

null

null

^Toch waren er een paar waaghalzen die dachten off piste te kunnen. Als je de sporen ging volgen kon je goed zien dat er wat ski’s en snowboards gesneuveld zijn.

null

^Patrick en ik met de gletscher op de achtergrond.

null

null

^Huh, een zon? Jaja

null

^Jorian testte ff Henri uit of hij nog wel zo lenig was. En Jesper stond er weer bij te kijken…

Sven en Henri gingen nog even gekke actiefoto’s maken. (dit zijn trouwens foto’s van zaterdag en zondag)

null

^Sven

null

^Henri

null

^Patrick

null

^Roland met zijn opvallende pak

null

^Jesper

null

^Kimsy

null

^Jorian

null

^Links ik, rechts Jorian

null

^Altijd blijven lachen

Daarmee sluit ik ook dit verslag af. In ieder geval, de foto’s.

Na het skiën hebben we ons omgekleed en zijn we nog even de après ski ingedoken (De coureurs hebben niet gedronken).
Na we zijn vertrokken uit Sulden hebben we wat gegeten in Imst bij de Burger World. Waar we met z’n allen hebben kunnen genieten van een hele goeie hamburger en niet te vergeten de legendarische race van Max in de F1.

Conclusie Sulden am Ortler
Het gebied is leuk voor hoogstens drie dagen, daarna heb je wel echt alles gezien. Een groot pluspunt van het gebied is dat je een dalafdaling kunt maken van 1300 hoogtemeters, al is het laatste stuk niet echt een heel erg leuk stuk. Al met al heb ik me wel heel erg vermaakt. Zo’n trip is dus zeker voor herhaling vatbaar. Wat ook zeker gaat gebeuren.

Foto’s door Henri en Sven.

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 05 jan 2021 11:17

A winter without powder isn't a winter!

BurgerWorld ?

May the ski force be with you !!

Ja we luisteren altijd goed naar je tips, @CJAHulskamp ;)

Biertjes bij de burgerworld! @patrick

Leuk verslag! Mooi gebiedje! Jaloers op de hoeveelheid sneeuw! Vorig jaar kerst was de dalafdaling dicht en het Langenstein gedeelte ook.

Plaats een reactie