zomerskieen, waarheen en waar verblijven

Dit onderwerp gaat over de bestemming Passo dello Stelvio

Ik heb binnenkort vakantie en ga van 4 tot 9 september naar davos om te fietsen maar wilde er nog een zomer ski vakantie aan vast plakken. Nu ligt de stelvio pass hier zeer dicht in de buurt dus die moet ik sowieso een keer met de fiets en met de ski uitrusting op. Maar wil daarna nog ergens op zomer ski waar ik bij minder goed weer op de berg altijd kan fietsen. Als ik verder op het forum al had gezocht zijn de opties: Zermatt, Stelvio, Hintertux en de Stubai Gletscher.
Vorig jaar ben ik naar hintertux geweest en dit was mij zeer goed bevallen.

Nu wil ik toch een beetje mijn spaarpotje in de gaten houden en niet 2 weken lang overal de duurste hotels boeken en heb daarom ook gekeken op sites zoals travelbird, hotelspecials etc. maar ben er nog niet uit

Wat en waar zouden jullie mij aanbevelen
Ik ga waarschijnlijk 2 dagen naar de Stelvio, weet iemand nog een goedkoop hotel hier in de buurt of desnoods camping die in september nog open is?

Voor welk ander zomer ski gebied zou je gaan?
En zou je nu al proberen te zoeken en boeken op aanbieding sites? Of is het verstandiger om tot de laatste week af te wachten?
Welke sites zou je kunnen gebruiken op zoek naar een goedkoop hotel bij een gletcher gebied?
Weten jullie misschien nog leuke betaalbare hotels in de buurt van de gletscher waar jullie ooit zijn geweest of waar je goede verhalen over hebt gehoord?

Heb je mogelijk nog andere tips die ik kan gebruiken naar een mooie invulling van mijn vakantie?

Alvast bedankt

Ik heb een paar dagen geleden op de Stelviopas geskied. Dit is heel goed bevallen!
We zaten in het dorpje Trafoi, op Camping Trafoi, echt een aanrader! Prachtig gelegen, direct aan de pas. Alles is heel schoon en netjes, enz. Ook de prijs is goed te doen:
http://www.camping-trafoi.com/deutsch/eng_pricelist.html…

Morgen zal er ook een reisverslag van mijn zomerskitrip hier op de site staan incl. wat foto’s.

Ben zelf meerdere malen op de hintertux gletsjer geweest. Zo ver ik weet is stubai gletsjer nu dicht. Kan het mis hebben…

The mountains shall bring peace to the people

Plaats een reactie