Krokus

Dit onderwerp gaat over de bestemming Pila

Wij waren vorig jaar met kinderen (5,7) in Pila tijdens de voorjaarsvakantie. Een leuk, betaalbaar en rustig skigebied. Enige nadeel was het gebrek aan Nederlandse leeftijdsgenoten in een skiklas.

Gaan er families met jonge kinderen vanaf 21-2-2015 naar dit gebied?

Wij gaan ook naar Pila maar een weekje eerder. Ben benieuwd, heb er reuze zin in. Hoe waren jullie ervaringen in deze periode en met het gebied?

Pila is in de Krokus lekker rustig, mooi gebied rondom de boomgrens. Met kinderen vond ik het wat lastiger omdat er vrijwel geen Nederlandse kinderen waren waarmee ze kunnen lessen. Ook geen Nederlands sprekende leraren natuurlijk. Wel leuke blauwe afdalingen om met de kinderen samen te doen. En voor de papa’s en mama’s een paar goede zwarte pistes bovenin. Een aanrader is Crevacol op 30km van Pila. Authentiek Italiaans, 3 liften, 1 super restaurant, en prachtige uitzichten. Hoewel daar nu nog vrijwel geen sneeuw ligt (zoals op wel meer plaatsen geloof ik). Cervinia (op 30-40km) is ook fantastisch, een heel groot skigebied (met Zermatt) met altijd zon (of in Italie of in Zwitserland). Als de kinderen voldoende goed kunnen skien gaan we zeker weer naar Italie, ik vind het daar veel gemoedelijker; nog niet zo ‘professioneel’ op inkomsten gericht als bv in Oostenrijk.

Plaats een reactie