piste beginners Pitztaler gletscher of Riffelsee

Dit onderwerp gaat over de bestemming Pitztaler Gletscher

Welk skigebied is aan te raden voor een beginnende skiër Pitztaler Gletscher of Riffelsee? Welke is een gemakkelijke (liefst) brede blauwe piste? Voor mij en de kinderen (7 en 10 jaar) is het onze eerste skireis. We hebben wel indoor al een 10-tal lessen gevolgd (op sneeuw, niet op matten). Parallel naar beneden lukt al redelijk (zeker voor de kinderen). In ploeg gaat goed.
Mijn man en vrienden die meegaan kunnen goed skiën.

Gletscher zijn bijna allemaal blauwe en relatief makkelijke rode pistes.
Als je boven bent heb je meteen 2 sleepliften waarvan er een kleine voor de echte beginners is en de andere 2 opties heeft: links de rode variant en rechts de blauwe.
Riffelsee is wat uitdagender met meer zwarte pistes.

http://nl.bergfex.com/pitztalergletscher/panorama/

Bedankt voor het antwoord. Maar waar kunnen we het best starten de eerste dag? Riffelsee of de gletsjer? Riffelsee heeft precies meer blauwe pistes (of zie ik dat verkeerd). Maar waar zijn de gemakkelijkste blauwe pistes?

Hoi, waarom kies je niet voor hochzeiger? Ook genoeg blauw, maar met meer afwisseling.

gr pien

Riffelsee en Pitztaler gletscher zijn dichter bij ons hotel gelegen. Hochzeiger is een heel stuk verder rijden. Daarom eigenlijk de keuze voor dit skigebied.

Is toch dezelfde skipas, dus je hoeft niet te kiezen.

Ik breek even in. Wij gaan naar Hochzeiger maar begrijp ik nu goed dat een skipas voor het hele gebied is? Meestal kun je deelgebieden kopen of een skipas voor het hele gebied die dan natuurlijk duurder is.

Maar waar kunnen we het best starten de eerste dag? Riffelsee of de gletsjer?

Gletscher

De Gletscher!
Rifflesee heeft smalle, redelijk moeilijke, pistes. Wel erg interessant voor freerider.
de Gletscher is meer brede ‘autobahn-pistes’.

Bedankt allemaal voor de reacties, we zullen dan zeker starten op de gletscher en ook proberen naar Hochzeiger te gaan, zeker als het daar volgens jullie interessant is als startende skiër. Volgens mij was de skipas geldig voor de drie skigebieden.

Plaats een reactie