van pitztaler gletsjer naar Rifflsee

Dit onderwerp gaat over de bestemming Pitztaler Gletscher

Als ik op de kaart kijk dan kun je op de Rifflsee skien en dan vanaf de dalafdaling zo het treintje in naar de Pitztaler gletser. Echter als je je auto dan bij mandarfen hebt staan en je komt van de pitztaler af( neem aan met het treintje?) hoe kom je dan weer bij je auto is dat een eind lopen?

Vanaf de geprepareerde dalafdaling (wat een noodweg is, dus eigenlijk geen piste) heb je een pad helemaal tot het dalstation van de gondel bij Rifflsee waarbij je je ski’s aan kan houden. Het pad komt ook langs het dalstation van het treintje. Hij is vrij vlak, waardoor je af en toe (zeker in het voorjaar bij wat papsneeuw) wat moet prikken.

Als dit niet lukt, is er ook altijd nog een skibus die tussen de 2 dalstations op en neer rijdt.

Er is een frequente buslijn die je van het dalstation van het treintje naar het dalstation van de riffelseebahn brengt in nog geen 5 min.

No sweat no glory

Dank je wel! We gaan de 27e februari Hoop dat het er dan niet zo koud is.

Als ik de kaart zo bekijk lijkt het wel heel erg stijl naar beneden bij de Hinterer Brunnenkogel? Of lijkt dit zo maar op de foto? Is de rest van de afdaling goed voor de gemiddelde skier? Ziet er wel heel mooi uit.

http://nl.bergfex.com/pitztalergletscher/webcams/c3297/…

Rechts is het inderdaad ook vrij steil op die foto ja.
Maar dat is ook meer terrein voor base jumpers ;)

Het pad links is niet stijl en je kunt van daaruit helemaal linksom via piste 26 gaan en dat is echt prima te doen voor de gemiddelde skiër.

Don`t eat yellow snow

Dank je wel jaapm,

Ik zie eigenlijk alleen maar de uitgang op de foto aan de linkerkant op deze foto? Is dat de makkelijkere route? Is de rode 27 moeilijker?

null

Dit pad is ook de enige uitgang.
Vanaf dit pad kun je 2x rechts afslaan de gletscher op, of dit pad, wat later een gewone piste wordt, blijven volgen.

Van mijn herinnering (al een aantal jaar geleden) is de 27 ook prima te doen, maar iets steiler dan de buitenste 26.

Don`t eat yellow snow

Ok. Dank je wel het is duidelijk. Eind volgende maand gaan we er naar toe.

Plaats een reactie