van torgon naar avoriaz skien

Dit onderwerp gaat over de bestemming Portes du Soleil

Is het als gevorderde skien goed te doen om van torgon naar avoriaz te skien? Of ben je heel lang onderweg?
Omdat het huren van een appartement erg goedkoop is zijn van plan om voor deze optie te kiezen.

Heeft iemand ervaring met het skien naar avoriaz toe? Weegt dit op tegen het budget appartement?

Ben benieuwd!

Ik zat vorig jaar in Avoriaz. Ik ben 1 dag naar Torgon geskied via Morgins en terug via Morgins.

Het is mogelijk maar je hebt niet veel tijd over.Dit komt vooral doordat de verbindingsliften hele trage stoeltjes en sleepliften zijn.

Verder moet je in Morgins door het dorp een stuk lopen (800 meter). Bij veel sneeuw kan je dit wel skiën door het dorp over de straat maar alleen van de kant van Torgon naar Champoussin. De andere kant op moet je lopen. Er gaat ook een bus maar lopen is sneller.

Een andere optie is om via Chatel te gaan. Dan moet je een stukje met de gratis skibus. Dit zal een snellere route kunnen zijn. (Chatel naar Villapeyron)

Portes du Soleil is buiten het hoofdseizoen veel rustiger aan de Zwitserse kant. Daar zijn ook de oude liften nog in overvloed. Bij Avoriaz is het allemaal veel drukker maar de liften zijn ook moderner.

Conclusie: Je kan heen en weer maar het is wel een gedoe.

Torgon mag dan wel goedkoop zijn maar als er niet genoeg sneeuw ligt heb je de eerste aansluiting naar Chatel al niet. Weet niet wanneer jullie willen gaan? wij waren er een keer met kerst, 8 uur stil gestaan op de Duitse autobahn omdat er zo veel sneeuw viel, komen we daar eindelijk aan ligt er bijna niets. Het skigebied van Torgon is maar klein. Met voldoende sneeuw kun je wel via Chatel naar Avoriaz.
Wel een pittige tocht dus door skiën. Torgon is verder ook niets dan een aantal pyramide flats/app ongezellig.

Dienten Die Alte schule

Ook zijn de skiliften nog uit de prehistorie… Wel erg mooi uitzicht.

Ligging van torgon is verre van ideaal.

Champery vind ik het mooiste dorp. Maar men vind het prijzig door de CHF. Chatel is dan een betere goedkopere optie.

Chatel is goedkoper dan avoriaz het dorp is mooier en het ligt centraal

Jullie vergeten wel erbij te zeggen dat Torgon erg goedkoop is

Gang is alles

@Jesper Daar kwam first post zelf mee: "Omdat het huren van een appartement erg goedkoop is zijn van plan om voor deze optie te kiezen."

En wij leggen uit waarom het goedkoop is :)

@Jurian oh sorry ik zat er niet goed bij met m’n hoofd

Gang is alles

@Jesper Kan gebeuren he :)

Torgon blijft wel echt een apart dorp. Ik zie de flats altijd liggen vanaf de snelweg richting Wallis.

null

Plaats een reactie