hotel le viking morzine

Dit onderwerp gaat over de bestemming Portes du Soleil

Hallo wij hebben interesse in het hotel le viking in Morzine, ligt bovenaan de gondel… Weet niet of er mensen ervaring hebben met dit hotel… Maar is het ook makkelijk te combineren als je richting avoriaz gaat, of moet je dan eigenlijk eerst naar beneden om met een andere lift??? Ben wel heel benieuwd naar de reacties…

Je moet naar beneden skiën naar het dorp Morzine.

Daar kan je dan 10 minuten lopen OF het toeristentreintje nemen. (treintje zit snel vol en is geen pretje met skischoenen, lopen ook niet fijn)

Dan ga je in een gondel weer omhoog en moet je nog een paar hele vlakke blauwe pistes en slome stoeltjes nemen om in avoriaz te komen. Is wel te doen maar optimaal is anders.

Het skigebied van Morzine zelf is ook wel mooi vond ik maar Avoriaz is wel veel groter.

EDIT: Van Morzine gaat er ook een gratis skibus naar Les Prodains. Vanuit daar ben je heel snel in Avoriaz. Ik heb er geen ervaring mee maar dit lijkt mij de snelste verbinding.

Gebied tussen Morzine en Les Gets vond ik erg mooi. Veel blauwe snelle pistes tussen de bomen. Zeker bij slecht zicht fijner dan Avoriaz. Als je vroeg bent is het geen probleem om met treintje naar de andere kant van Morzine te gaan om de lift naar Avoriaz te nemen. Onze ervaring is dat het vooral na 10 uur drukker is bij het treintje.
As je ook naar het gebied van chatel wilt dan zit je wel lastig in Morzine, want dan moet je in chatel de bus nemen, of in Morgins een stukje lopen.

Plaats een reactie