Skigebied voor kinderen tot 3 jaar, gezellig dorp voor de thuisblijvers, Frankrijk, chalet aan de pi

Dit onderwerp gaat over de bestemming Portes du Soleil

Wij zijn op zoek met 6 volwassenen en 5 kleine kinderen naar een gezellig sfeervol dorp in Frankrijk. Graag een zwembad en een speelweide aanwezig. We willen graag een chalet aan de piste waar de boarders en skiërs zo af en toe eens langs kunnen komen voor bijvoorbeeld de lunch. Het gebied moet geschikt zijn voor gevorderden.

Aussois? Veel sfeervolle dorpen met moeilijke pistes, vind je nu eenmaal niet in Frankrijk. Eventueel Hauteluce?

Ik vind Les Gets ook zeer sfeervol, gezien het feit dat je al aan de Portes du Soleil dacht… En er zijn genoeg verbindingsmogelijkheden en pittige pistes.

Méribel-Centre? Groot sneeuwplein, veel pistes komen daarop uit. De niet-skiers kunnen een ‘‘wandelpas’’ kopen en zodoende met de gondel naar boven om daar af te spreken. Het is ook een prachtig wandelgebied.
Kleiner en rustiger is b.v. Méribel Village, maar dan kunnen de niet-skiers met de gratis pendelbus naar Méribel-centre.

Verder Montalbert (Paradiski/ La Plagne) of Montchavin, Vallandry

Courchevel Le Praz komt spontaan in me op.

Ik kwam toevallig jou vraag tegen en ben benieuwd waar jullie uit eindelijk naar toe zijn gegaan? Wij willen deze winter ook met 2 jonge kinderen naar een leuk dorp voor de skiërs en de thuisblijvers. Wij zitten ook aan Meribel Center te denken.

Avoriaz? Vond ik voor Franse begrippen gezellig en veel te doen in het dorp. Oa Aquariaz, groot zwemparadijs.

Je hebt Frankrijk gangers en Oostenrijk of evt Zwitserland/Italië gangers.Ik behoor tot die laatste groep.
Ik ben 4 maal in Frankrijk geweest (wintersport dan) maar ik vond het daar niet echt gezellig.
Dus als je me vraagt voor een gezellig ski dorp zou ik voor andere landen kiezen. Met voorkeur Oostenrijk en Italië. (Maar dit is strikt persoonlijk).

Plaats een reactie