Routes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Portes du Soleil

Ik ben opzoek naar wat mooie routes voor in portes du soleil. Vliegen a.s. zondag die kant op (geneve). We verblijven in Chatel. Is een tochtje op en neer naar Les Gets of bijvoorbeeld rondje Chatel-Morgins-Champoussin-Les Crosets-Avoriaz-(morzine)-Chatel haalbaar op een dag? eventuele tips/musts etc. hoor ik ook graag natuurlijk!

powwowwow jippie yoo jippie yee

Voor de route check eens: https://www.wintersport.nl/dorpen/chatel/forum/topic/56581….
De tochtjes die je noemt heb ik vaak gedaan en zijn prima te doen in één dag. Hou er wel rekening mee dat je -afhankelijke van de sneeuwcondities en de route-richting- een stukje met de bus moet in Morgins en je de bus nodig zult hebben van/naar Linga.
Ook een leuke rondje is om Torgon mee te nemen.

2 jaar geleden ben ik gestart in la chapelle d’abonance. Zo naar torgon, morgins, Champoussin, Les Crosets, Avoriaz, de zwarte piste tot in prodains en dan tot in linga. Dit is een prachtige tour en is zeker in een dag te doen.
Ik heb dan wel de bus moeten nemen naar la chapelle.

Hoe zijn de liften in Châtel. Hoorde van een kennis dat ze daar super traag/verouderd zouden zijn, maar betwijfel z’n stelling. Kan iemand die het gebied goed kent dit bevestigen/ontkennen?

Liften in het gebied zijn wat ouder, zeker als je Oostenrijk gewend bent.
Vanuit Chatel kleine 10 minuten met de bus naar Linga en daar vandaan skien naar Avoriaz en weer terug. Mooie pistes en leuke tocht. Wanneer je doorskien houdt; bij Chatel omhoog en skien naar Morgins en zo een rondje via Les Gets naar Avoriaz en terug richting Linga.

Plaats een reactie