Eten

Dit onderwerp gaat over de bestemming Portes du Soleil

Volgende week ga ik naar Portes de Soleil (slaap in Abondance). Wie heeft er nog tips om lekker te eten op de pistes in dit gebied. Hou van traditionele keuken en heb wat minder met de grote self-service restaurants, zoals je die veel ziet in Oostenrijk.

ben ik ook benieuwd naar, ik vertrek a.s. zondag richting Chatel.

powwowwow jippie yoo jippie yee

Vlakbij de dallift in Chatel is Le Vieux Four, goede Franse keuken (maar niet zo ver van Abondance, dus niet echt voor onderweg). In het gebied heb je buiten de grote plaatsen voldoende leuke dingen. Halverwege de lift tussen Morgins en Chatel (wel even zoeken, vanuit Chatel van bovenaf rechtsaf het bospad op) ligt een idyllisch hutje. Vraag verder @Alke maar eens.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Marmotte! Bovenaan de stoeltjeslift bij Pre la Joux (sowieso aanrader om daar naar boven te gaan, 10 minuutjes rijden vanuit Abondance). Marmotte bevindt zich tussen meerdere restaurantjes en is vrij klein en je kunt er heerlijke gerechten zoals tartiflette en berthoud eten. Heb maar meteen wat foto’s toegevoegd.

null

null

null

Bovenaan de stoeltjeslift bij Pre la Joux zijn sowieso een paar leuke tentjes. Gewoon uitproberen! Met mooi weer ook een leuke plek om te zitten.

Wat Frank bedoelt is de Corbeau, ligt halverwege de Corbeau lift vanuit Morgins, schitterend uitzicht, simple maar lekkere kaart. Andere aanraders op de piste zijn; in Pré-la-Joux bij Chez Babette (echte naam Vieux Chalet), is een permenente kerststal/hans en grietje huisje en als Babatte in vorm is heb je er ook een hele entertainment show bij. eten is er overigens ook echt goed (daghap en pizzas zijn favoriet). op de lange afdaling van de Grand Paradis in Zwitserland (begint bovenaan de dubbele sleep onder de muur), naa een 500m zit de boederij La Pisa; mooiste uitzicht over de Dents du Midi en de Dents Blanche en als je er gegeten hebt, brengen ze je terug met de sneeuwscooter naar de lift (wel van te voren even vragen als je gaat eten).

Life is fun, so enjoy it

Voor de leuk, hier een foto van La Pisa, toen we daar in de zomer waren…
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=740516132627329&…
En vanaf daar inderdaad prachtige uitzichten.

Plaats een reactie