Korte skitrip - Morzine vs Les Gets

Dit onderwerp gaat over de bestemming Portes du Soleil

hoi,

wij - 2 geoefende skiers - gaan voor een lang weekend naar Porte du Soleil, tickets naar Geneve zijn al geboekt, nu de overnachting nog.

Ik heb twee leuke luxe catered chalets gevonden, eentje in Morzine en eentje in Les Gets. Kort gezegd komt het erop neer dat die van Morzine net wat duurder is en die van Les Gets net wat luxer.

iemand tips om de keuze definitief te maken? Morzine lijkt wat beter gesitueerd in de hele PDS? Verder nog overwegingen?

Groet
Björn

Ik heb alleen ervaring met Morzine, 2x geweest waarvan 1x ook in gecatered chalet. Morzine ligt idd centraal vanuit daar ben je zo in Avoriaz en kun je door naar Zwitserland. Het dorp les gets ken ik verder niet. Zeker omdat je een lang weekend gaat zou ik lekker centraal in Morzine gaan zitten. veel plezier!

Heb een week in Les Gets gezeten en vanuit daar is het inderdaad lastiger om de rest van het gebied in te trekken; maar vond Les Gets zelf ook erg leuk, dus voor mij niet zo’n probleem.

Morzine; dan kun je in ieder geval 2 prachtige dagen hebben zonder ook maar een dezelfde piste te hoeven doen, heerlijk toch?

1 dag via Avoriaz en Zwitserland naar Super Chatel en dan via Linga terug naar
de andere dag het gebied super morzine en les

Morzine ligt centraler dus ik zou voor Morzine gaan

Gang is alles

thx iedereen! Denk dat het toch Morzine gaat worden

De pistes van Morzine liggen in de middag in de schaduw, die van Les Gets in de zon. Maar je bent zo van de ene naar de andere kant; 1 of 2 liften. Morzine ligt centraler in het gebied. Wij verbleven in Les Gets, maar ook Morzine is een fijn, gezellig dorp. In beide dorpen is een pretparkachtig skitreintje die je naar de andere kant van het dorp brengt naar de andere pistes/gondels.

Plaats een reactie