Morzine of Alpe d'Huez

Dit onderwerp gaat over de bestemming Portes du Soleil

Beste wintersporters,

De titel zegt het eigenlijk al. Er zijn twee keuze overgebleven in mn lijstje met mogelijk te bezoeken dorpen. Namelijk Morzine om in Portes du Soleil te skien/boarden of Alpe d’Huez.

Wie is in (een van) beide geweest en welke vonden jullie het leukst? De groep bestaat uit zowel beginners als gevorderden.

Graag hoor ik jullie mening over beide gebieden!

Groeten Hendrik

Mn eigen overwegingen:

Voordelen Morzine:

  • Dichterbij
  • Klein beetje goedkoper
  • Iets uitgebreider gebied

Voordelen Alpe d’Huez:

  • hoger gelegen, dus betere sneeuw?
  • langere pistes?

Iemand nog meer dingen aan toe te voegen? Welk gebied is beter geschikt voor de beginners in de groep? Hoe zit het met de liften? Zijn die in een van beide gebieden bijv al wat verouderd?

Iemand tips?

Ik zou voor Alpe d’Huez kiezen gezien samenstelling van de groep. Voor beginners is het onderste gedeelte van het gebied een perfect oefengebied. De gevorderden kunnen zich uitleven op de hoger gelegen zwarte pistes. Voordeel hiervan is dat je elkaar gemakkelijk gedurende de dag weer kan opzoeken.
Portes du Soleil is meer geschikt voor tochten. Leuk voor de gevorderden, maar voor beginners minder interessant. En hierdoor minder geschikt wanneer je grote niveauverschillen binnen de groep hebt.

Doe zeker een keer de zwarte la fare naar Vaujany. Erg toffe piste

als ik de piste kaarten bekijk zou ik voor alp d’ huez kiezen. ( ben zelf nooit in beide gebieden geweest).
alp d’huez heeft zoals ik op de kaart zie veel meer mogelijkheden voor beginners. En gebied is wat compacter zodat je wat makkerlijker ergens kan afspreken als je gesplitst gaat skien.

succes met je keuze, wanneer willen jullie gaan?

Bedankt voor de antwoorden. We willen over twee weken gaan.

Hoe zit het met de liften in Alpe d’Huez? Ik zie veel gondels en weinig stoeltjesliften. Zijn dit niet van die trage bakken?

Neig zelf ook naar Alpe, ook vanwege de hoogte, dus wellicht wat minder kans op papsneeuw

Het liftsysteem is hartstikke prima. Alleen de centrale gondels vanuit Alpe d’Huez (premier en deuxieme troncon) zijn wat traag en verouderd, maar doen hun werk nog naar behoren.

De enige middeleeuwse lift vind je onderaan de eerder genoemde zwarte piste la fare. Die is zo oud, dat het bijna weer leuk is.

Dankje! Kan iemand me wat vertellen over de temparaturen op de Alpe rond die tijd? Het ligt natuurlijk redelijk hoog dus zal wel geen probleem zijn? Kan op papsneeuw in Morzine is groter?

en wat is het geworden?

Nog geen beslissing genomen.

Kans op Alpe D’Huez is wel het grootste nu de voorspelling is dat het flink warm gaat worden. 0-graden grens tot 2800m. Hoogste pistes in Alpe liggen daar wel boven maar grootste gedeelte ligt wel onder de dooigrens.

Nog maar even afwachten en evt nog een heel ander bestemming boeken. Vertrekken pas over anderhalve week.

Plaats een reactie