Vervoer naar Avoriaz

Dit onderwerp gaat over de bestemming Avoriaz

Hey

Mijn vriendinnen en ik gaan voor het eerst op reis zonder reisorganisatie naar Avoriaz. Dit tijdens de eerste week van de paasvakantie (vrijdag 25 maart vertrekken met bus, of zaterdag 26 maart vertrekken met trein). Wij vinden echter geen goed vervoer zonder chalet huur.
Wij gaan namelijk verblijven in een appartement dat in de familie is van 1 van ons.

Heeft iemand goede tips of goedkope alternatieven?

groeten Elien

*bericht bewerkt door moderator op 15 sep 2015 21:41: in goede subforum geplaatst en titel aangepast

Elien

Vliegen op Geneve en dan met een bustransfer naar Avoriaz.

Je kan ook kijken of je in Morzine kunt komen, vanuit Morzine naar Avoriaz is met lokaal openbaar vervoer heel goed te doen.

Ik ben zelf met interbus een aantal keer naar chatel ( ook portes du soleil) geweest. Ik zie avoriaz niet direct als een bestemming, maar morzine wel. Vanaf daar kom je altijd wel met de gratis stadsbussen bij de cabine lift naar avoriaz.

https://www.interbus.nu/bestemmingen?group=10

Afgelopen jaar hebben vrienden van ons hetzelfde gehad. Mijn schoonouders hebben ook een huis in de PdS en dat is inderdaad vliegend het makkelijkst bereikbaar. Mocht je geen auto hebben zijn er diverse busjes te krijgen die je van Geneve naar Avoriaz(of welke andere plaats in PdS dan ook) te brengen. Nadeel kan zijn dat je de laatste stop bent wat er op neerkomt dat je eerst 10 andere moet afzetten.

Er gaan diverse busjes op allerlei tijden weg. Het beste is een aantal organisatie een berichtje te sturen en een prijsopgave te vragen. reken op tussen de 40 en 100 euro(afhankelijk van drukte en seizoen). Als je het goed uitzoekt kun je een retour krijgen voor ongeveer 60 euro + ongeveer 100 euro vliegen en je bent 160 euro kwijt van schiphol tot de stoep van je bestemming. Zou overigens niet te vroeg boeken omdat dit de prijs hoger maakt. Er is altijd wel een dienst die wil rijden voor een laag bedrag!

Het hangt ook af met hoeveel mensen je gaat. Als je met 3/4 personen gaat vliegen en dan zo’n transfer kan je misschien beter een autootje huren, al dan niet gewoon in Nederland. En dan moet je in Avoriaz ook nog los skipassen kopen. De reiskosten kunnen al met al behoorlijk oplopen en dan ben je misschien nog voordeliger uit als je gewoon een pakketreis boekt bij een reisorganisatie… Zeker omdat Avoriaz nou niet het hoogst gelegen skigebied is en zo laat in het seizoen zou ik persoonlijk voor een wat hoger gelegen gebied kiezen.

Er gaan diverse busjes op allerlei tijden weg. Het beste is een aantal organisatie een berichtje te sturen en een prijsopgave te vragen. reken op tussen de 40 en 100 euro(afhankelijk van drukte en seizoen). Als je het goed uitzoekt kun je een retour krijgen voor ongeveer 60 euro + ongeveer 100 euro vliegen en je bent 160 euro kwijt van schiphol tot de stoep van je bestemming. Zou overigens niet te vroeg boeken omdat dit de prijs hoger maakt. Er is altijd wel een dienst die wil rijden voor een laag bedrag!

Pvdh op 16 sep 2015 13:42

Dit was ik inderdaad ook tegen gekomen. Prijzen hiertussen variëren ook niet heel erg. Om even in te haken, ik had een soortgelijke vraag dus ga voorzichtig eens wat lijntjes leggen daar. Thnx!

Oh Santa! Fresh snow, my favourite! How did you know?

Plaats een reactie