Tips wbt betaalbare hotels aan de piste?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Portes du Soleil

We kunnen binnenkort een paar dagen met (alleen) onze oudste gaan skien. Komen al jaren in PdS - maar zoeken nu een gezellig hotelletje direct op/ aan de piste met een fijn restaurant in het hotel of direct in de buurt. Tips zeer welkom.

We hebben jaren gelogeerd in Hotel Les Portes du Soleil in Les Crosets maar zijn daar een beetje op uitgekeken.

Vond nu L’Escale in Super Chatel, maar is ivm aanrijden net lastig (alleen bereikbaar met Super Chatel lift, laatste om 17u).

Alke’s Esprit Montagne kennen we natuurlijk - maar is net iets te ver van de piste.

Andere tips die in deze categorie vallen?

Alvast veel dank!!

Heb je voorkeur voor Crosets of mag het ook ergens anders in de PdS zijn? Wellicht leuk om eens een andere hoek te proberen?

Edit: Ohja! Wat zoek je eigenlijk? Drukke straat, uitgaan dichtbij, of juist uitzicht en rust? Hoe groot is je reisgenootschap?

@pvdh overal in PdS is OK! Heb al op andere plekken gezocht maar kon via de mij bekende kanalen (oa Booking/ Tripadvisor/ AirBnB etc) niet zo snel iets geschikts vinden. We reizen ditmaal met twee volwassenen en een kind van 7. We gaan 3 nachten, van donderdag t/m zondag.

We zoeken iets charmants, authentieks, comfortabel en gezellig maar geen luxe nodig, liefst met avondeten in of heel nabij het hotel (niet zelf koken). Op of heel dichtbij de pistes (willen maximaal kunnen skien gedurende 2,5 dag). 's Avonds gaat onze zoon op tijd slapen en wij lekker met boek er achteraan. Apres ski dus hooguit een drankje op het terras voor het hotel aan einde van de skidag; verder geen vermaak nodig.

Daarom was ik gecharmeerd van l’Escale in Super Chatel - is wat we zoeken alleen is de uiterste aankomsttijd (laatste lift om 17u) net te krap.

Dank alvast voor je hulp!

Je zal het meest kans hebben in Chatel centrum. Je moet dan 's ochtends met de gondel naar boven wat soms druk kan zijn. Chatel is wel gezellig om na het skieën wat rond te wandelen.

@errant dank. Chatel ken ik. Ik ben op zoek naar specifieke namen van hotels of andere onderkomens :-) Dank voor het meedenken!

Morzine vond ik ook een gezellig dorp, maar heb toen niet in een hotel gezeten.
Misschien is dit wat? http://laubergade.com/ wordt wel goed beoordeeld.

La clef des champs, in morzine.

Le schuss in Chanel/la linga.

Beide eenvoudig, maar wel lekker eten en frisse kamers

Chanel is Chatel

@Tiny-M en @rmgb veel dank voor deze tips! Heb ze allemaal bekeken. Website van Le Schuss ligt er uit :-(

Het is toch L’Escale in Super Chatel geworden - heel benieuwd!

Dank nogmaals!
Claire

Plaats een reactie