reiskosten

Dit onderwerp gaat over de bestemming Portes du Soleil

Hoi iedereen!

Ik vertrek in januari richting Les Portes des Soleil (Chatel) en zit nu te twijfelen welke route te nemen.
Oftewel de welbekende door Frankrijk ofwel via Duitsland,Zwitserland en zo de grens over.
Nu vroeg ik me af wat ongeveer de prijs is voor de tol door Frankrijk,heel en terug want online kom ik verschillende bedragen tegen.Iemand enig idee?Of wordt ik toch aangeraden om via Duitsland en Zwitserland te rijden?En wat zijn de kosten van vignet daar ongeveer?

Alvast bedankt!

Let it snow,let it snow,let it snow

Dacht dat de kosten ongeveer 45 euro bedragen als je route door Frankrijk gaat. Dat is enkel en niet retour. Route door Zwitserland zijn de kosten voor het vignet 38.50 euro.

http://www.autoroutes.fr/index.htm
http://www.car-go.nl/product-categorie/vignetten/?gclid=CjwK…

May the ski force be with you !!

Als je zoals ons via Rijsel, Reims, Troyes, Dijon, Bourg-en-Bresse dan richting Geneve en dan afrijden in Cluses, dan zal je 70€ tol kwijt zijn (enkele reis ! ). Over het algemeen is dit een rustige route, kan wel druk zijn rond Rijsel ( afhankelijk van hoe laat je daar passeert ), mocht je deze route nemen, hou je OVERAL aan de max snelheid, de Franse politie haalt graag een centje op routes die mensen van en naar skigebieden brengt.

met routes via Duitsland / Zwitserland heb ik geen ervaring.

*bericht bewerkt door maximdesmet op 28 nov 2016 19:12

Als je zoals ons via Rijsel, Reims, Troyes, Dijon, Bourg-en-Bresse dan richting Geneve en dan afrijden in Cluses, dan zal je 70€ tol kwijt zijn (enkele reis ! ). Over het algemeen is dit een rustige route, kan wel druk zijn rond Rijsel ( afhankelijk van hoe laat je daar passeert ), mocht je deze route nemen, hou je OVERAL aan de max snelheid, de Franse politie haalt graag een centje op routes die mensen van en naar skigebieden brengt.

met routes via Duitsland / Zwitserland heb ik geen ervaring.

maximdesmet op 28 nov 2016 19:12

Dat is behoorlijk veel. Ik meen dat ik vorig jaar op een enkele reis richting Val Thorens € 48 euro kwijt was of zoiets. En dan rij je door over de péage tot voorbij Albertville dacht ik. Dan is 70 euro wel erg veel…

Hoe dan ook: puur tol-technisch lijkt de route over Zwitserland dan goedkoper te zijn.

Als je zoals ons via Rijsel, Reims, Troyes, Dijon, Bourg-en-Bresse dan richting Geneve en dan afrijden in Cluses, dan zal je 70€ tol kwijt zijn (enkele reis ! ). Over het algemeen is dit een rustige route, kan wel druk zijn rond Rijsel ( afhankelijk van hoe laat je daar passeert ), mocht je deze route nemen, hou je OVERAL aan de max snelheid, de Franse politie haalt graag een centje op routes die mensen van en naar skigebieden brengt.

met routes via Duitsland / Zwitserland heb ik geen ervaring.

maximdesmet op 28 nov 2016 19:12

Dat is behoorlijk veel. Ik meen dat ik vorig jaar op een enkele reis richting Val Thorens € 48 euro kwijt was of zoiets. En dan rij je door over de péage tot voorbij Albertville dacht ik. Dan is 70 euro wel erg veel…

Hoe dan ook: puur tol-technisch lijkt de route over Zwitserland dan goedkoper te zijn.

GiGi op 28 nov 2016 19:16

Franse tolwegen zijn geschift duur!
op de site viamichelin.be kan je reiskosten bekijken, ook tolkosten, bekijken. Geschatte kosten: 132.42 € waarvan Tol 70.20 €, Brandstof 62.22 € ( voor de route vermeld vanaf Rijsel tot Portes du soleil )
@gigi waarschijnlijk zijn die 48€ tolkosten dan vanuit luxemburg => metz => nancy => dijon? want als ik als vertrek luxemburg indruk en zo naar Portes du soleil, kom ik maar 42.30€

Klopt, vanuit Luxemburg. Maar geen enkele route vanuit Nederland leidt je niet langs Luxemburg. Gezien de ligging van Lille, is dat ook alleen een logische route als je van de Belgische kust af komt (de rest van België ligt oostelijker dan Lille).

Klopt, vanuit Luxemburg. Maar geen enkele route vanuit Nederland leidt je niet langs Luxemburg. Gezien de ligging van Lille, is dat ook alleen een logische route als je van de Belgische kust af komt (de rest van België ligt oostelijker dan Lille).

GiGi op 28 nov 2016 19:30

@gigi was even vergeten dat je vanuit Nederland kwam, dan zal je meestal over luxemburg rijden ( en ook tanken… :p )

wij komen vanuit Regio Roeselare, dus voor ons sowieso de vlotste weg via Rijsel…

Ik lees hier mee. Wat is volgens jullie (afgezien van de kosten) de beste route om te rijden? Via Frankrijk of via Zwitserland?

Ligt eraan van waar je moet komen en waar in Portes du Soleil je precies moet zijn…

Ik kom uit midden Nederland en ga naar Champery

@perta4, Champery ligt in Zwitserland, dan ligt het voor de hand om via Duitsland naar Zwitserland te rijden. Zou je via Frankrijk rijden dan betaal je dubbel tol, Frankrijk en Zwitserland en het is nog omrijden ook.

Champery inderdaad Duitsland en dan Zwitserland, meestal prima doorrijden.

Ik ben vorig jaar naar Chatel geweest. Ik vertrek vanuit Zuid Limburg. Mijn route liep via Aken langs Koblenz naar Basel en dan via Zwitserland naar Chatel. Dit is een zeer goed te rijden en snelle route en je tol kosten zijn alleen het vignet. Je rijdt effectief maar een paar km in Frankrijk, geen snelweg.

Wel in Zwitserland goed op je snelheid letten want de boetes daar zijn niet mis. Het deel door Duitsland is grotendeels zonder maximumsnelheid dus daar kun je goed door rijden en hoef je niet zo precies op je snelheid te letten.

Ik heb de route Luxemburg-Metz-Nancy ook vaker gereden. Het stuk bij Metz is erg irritant met afwisselend 110/90 maximumsnelheid en veel flitspalen waardoor je heel erg moet opletten.

Ik zou voor de route via Duitsland gaan. Die is goedkoper qua tol en relaxter rijden. Het enige nadeel is dat je niet in Luxemburg kunt tanken. Je zou dit zelfs nog kunnen doen door via Luxemburg naar Saarbrücken en dan naar Karlsruhe te rijden maar dan moet je een stuk binnendoor en dat kost erg veel tijd. Dat zou ik er niet voor over hebben.

en hoef je niet zo precies op je snelheid te letten.

Dat dacht ik ook tot vorig jaar.
Tot ik die flits zag en er een paar weken later een in net Nederlands gesteld schikkingsvoorstel op de mat lag.

Frankrijk overigens dezelfde ervaring: Die Fransen schrijven prima Nederlands …

Rob

en hoef je niet zo precies op je snelheid te letten.

Dat dacht ik ook tot vorig jaar.
Tot ik die flits zag en er een paar weken later een in net Nederlands gesteld schikkingsvoorstel op de mat lag.

Frankrijk overigens dezelfde ervaring: Die Fransen schrijven prima Nederlands …

RCGrootveld op 28 nov 2016 23:41

Leve de Europese samenwerking ;-)
Bekijk het anders zo: die boetes verdien je weer terug doordat je geen geld meer hoeft te wisselen voor elk tripje…

Wij zijn door Duitsland gereden naar Flaine en dat ging prima. Het Zwitserse vignet had ik toch nodig voor de volgende zomervakantie, dus dat was een No-brainer. Je kunt het nog af laten hangen van weersomstandigheden.

Ik weet niet hoe de Boetes in Frankrijk zijn, maar in Duitsland zijn ze zeer vriendelijk geprijsd.

*bericht bewerkt door Taan op 29 nov 2016 10:07

ikzelf vertrek vanuit de kempen dus is via luik en dan zo luxemburg binnen.Dus Duitse grens ligt dichtbij…is vanaf 1 januari ook in Duitsland geen vignet nodig?Ben zelf ook meer Duitsland-Zwitserland en dan laatste stukje Frankrijk aan het opteren…Franse tolprijzen lijken me toch wel hoog…Ik dacht dat je ook vignet kon kopen voor bv 10 dagen die dan 10 euro was ofzo?

Let it snow,let it snow,let it snow

heb eventjes via franse ASFA site gecheckt en die zeggen dat het me vanaf Thionville naar Chatel 9,5 euro tol zou kosten… klinkt me wel weinig…zou dit kloppen?
http://www.autoroutes.fr/en/routes.htm?itiFrom=57100+Thionvi…

Let it snow,let it snow,let it snow

Dit is de route door Zwitserland. Waar de 9.5€ tol vandaan komt weet ik niet precies, waarschijnlijk ergens een stukje péage tussen Thionville en de Zwitserse grens. Bij die 9.5€ moet je dan nog wel het vignet voor Zwitserland bijtellen. Verder wel een goede route. Vanuit Zwitserland tot Chatel is er 1 stukje bergpas, verder makkelijk te rijden.

Kan best wel kloppen. Ik rij zomer en winter altijd via Luxemburg en als je dan richting Basel rijdt dan zijn de eerste 200 km. vanaf de Franse grens gezien m.i. (nog) tolvrij. Ik ga dan pas de Frans/Zwitserse grens over vlakbij Basel. Je kunt natuurlijk op meer plaatsen de Frans/Duitse grens oversteken. Het gedeelte in Frankrijk vanaf ongeveer Straatsburg richting Basel is vrijwel allemaal nieuwe en ook rustige autobaan.

Hen48

heb eventjes via franse ASFA site gecheckt en die zeggen dat het me vanaf Thionville naar Chatel 9,5 euro tol zou kosten… klinkt me wel weinig…zou dit kloppen?
http://www.autoroutes.fr/en/routes.htm?itiFrom=57100+Thionvi…

nevskideamon op 29 nov 2016 16:47

Ja, de A35 is volgens mij tolvrij en langs Straatsburg rij je een stuk over een binnendoor weg. Je rijdt dus ook maar een kort stukje over een tolweg. Dat tarief lijkt me dus wel te kloppen.

Overigens zie je vaak dat mensen eindeloos puzzelen op de route om 10 of 20 € aan tol uit te sparen. Als ik jou was zou ik gewoon de snelste en comfortabelste route kiezen, en je niet blind staren op een beetje verschil in tol.

heb eventjes via franse ASFA site gecheckt en die zeggen dat het me vanaf Thionville naar Chatel 9,5 euro tol zou kosten… klinkt me wel weinig…zou dit kloppen?

http://www.autoroutes.fr/en/routes.htm?itiFrom=57100+Thionvi…

nevskideamon op 29 nov 2016 16:47

Ja, de A35 is volgens mij tolvrij en langs Straatsburg rij je een stuk over een binnendoor weg. Je rijdt dus ook maar een kort stukje over een tolweg. Dat tarief lijkt me dus wel te kloppen.

Overigens zie je vaak dat mensen eindeloos puzzelen op de route om 10 of 20 € aan tol uit te sparen. Als ik jou was zou ik gewoon de snelste en comfortabelste route kiezen, en je niet blind staren op een beetje verschil in tol.

77steve op 29 nov 2016 17:06

ja,maar als ik bv heen en terug bijna 100 euro kan uitsparen…is des te meer geld om in Chatel zelf op te doen ;)

Let it snow,let it snow,let it snow

Als je via Zwitserland gaat, zou ik vooral daar op je snelheid letten, boete wordt, bij grote overschrijdingen ,berekend naar draagkracht ( inkomen) ook voor buitenlanders.

Opletten bij Basel , erg grote speedcamera dichtheid

10 dagen vignet bestaat niet in CH, da’s in A

nu we toch bezig zijn, beetje off topic…
voor wie richting Aosta dal gaat via de Mont Blanc tunnel , hou er rekening mee dat het retourtje 7 dagen geldig is ipv 10 dagen voorheen.

*bericht bewerkt door Superskismurf op 29 nov 2016 20:12

Leve de Europese samenwerking ;-)
Bekijk het anders zo: die boetes verdien je weer terug doordat je geen geld meer hoeft te wisselen voor elk tripje…

Forza op 28 nov 2016 23:53

Mij hoor je ook niet klagen, het is m’n eigen schuld …
En met die Europese samenwerking op dit vlak heb ik geen moeite, jammer dat het nog zo beperkt is.

Rob

Ik weet niet hoe de Boetes in Frankrijk zijn, maar in Duitsland zijn ze zeer vriendelijk geprijsd.

Taan op 29 nov 2016 10:06

Geklokt op 96 waar 90 toegestaan, 91 na correctie en dat kost me € 45 mits ik binnen 46 dagen na dagtekening betaal.

Rob

Plaats een reactie