Tips - Portes du soleil - Chatel

Dit onderwerp gaat over de bestemming Portes du Soleil

Gisteren naar Les Gets geskied en overnacht en vandaag weer terug. Pistes zijn in de gehele PDS op dit moment in zeer goede conditie, alleen een paar dalafdalingen (met name Morzine) zijn niet open of slecht. De sneeuw die er van het weekend aankomt zal dat misschien wel verhelpen.

Start je in Châtel dan ben je in 2 uur zeker in Morzine en vandaag deden we er 35 minuten over om van onderaan de gondeltjes van Super Morzine tot aan de Chaux Fleuri te komen, deze lift is de laatste lift die je echt moet heben om terug in de vallei van Châtel te komen. Met 1u20 stonden we zelfs onderaan Linga. Dus vroeg weg uit Pré-la-Joux en dan kan je met groot gemak naar Les Gets skiën, zou zeker Mont Chery ook bezoeken, echt schitterende pistes en het mooiste uitzicht van de gehele PDS.

De beste pistes hadden we in die twee dagen tijd trouwens wel in La Chapelle en Super Châtel, ook omdat het daar wat rustiger is blijven de pistes daar zeer goed. Dus zeker de moeite waard om vanuit Châtel die kant op te skiën. Maar maak niet de fout die veel mensen maken door ergens snel naar toe te willen skiën en dan veel pistes links en rechts over te slaan. Neem de tijd en doe alle pistes die je tegekomt.

Life is fun, so enjoy it

Was er vorige week. De Mont-Chery is inderdaad prachtig om op snelheid te carven. Ook Les Mélèzes lag er tot op het einde van de dag zeer goed nij. Van heel het gebied (buiten Mont-Chery) de leukste (dal)afdaling!

Ik ben er nu aan t Sneeuwschoenwandelen. Buiten de pistes is de sneeuw doorgaans matig/oud/afwezig. Maar de pistes die ik in t voorbijgaan heb gezien zagen er uitnodigend uit om eens wat strepen over te trekken! Vandaag bij chapelle d’abondance geweest

Bedankt voor jullie reacties, heb er zin in!

@kjiratsiekoedel Als je de noordhellingen opzoekt kan je nog veel sneeuw vinden en zelfs poeder.

Life is fun, so enjoy it

Oei, lang geleden dat ik in PdS was. Beste herinnering (en dan praten we over het jaar 2000) vanaf Plaine Dranse lift richting Zwitserland, stukje doorskieën (soort pad?) en daar was een hut met mega lekkere omeletten.

Oei, lang geleden dat ik in PdS was. Beste herinnering (en dan praten we over het jaar 2000) vanaf Plaine Dranse lift richting Zwitserland, stukje doorskieën (soort pad?) en daar was een hut met mega lekkere omeletten.

PaulPalmpje op 15 jan 2020 13:46

En met lokale folklore muziek. Al lang niet meer geweest. Is richting Morgin.

@kjiratsiekoedel Als je de noordhellingen opzoekt kan je nog veel sneeuw vinden en zelfs poeder.

Alke op 15 jan 2020 08:49

@Alke: ik weet t. Ik verblijf nu ook in jouw hotel ;)

Met veel aandacht de tips gelezen. Zijn er tochten vanuit chatel die te doen zijn met kinderen? Kunnen goed naar beneden op blauw iets meer moeite met rood.

Ik ben 2 jaar geleden in Châtel geweest, volgens mij kun je redelijk makkelijk naar Morgins skiën daar zijn genoeg leuke pistes, vanaf Châtel de andere kant op naar Avoriaz iets moeilijkere rode afdalingen om daar te komen.

Het mooie van de PDS is dat er bijna altijd keuze is uit blauw en dan een rode of zwarte piste. Dus genoeg mogelijkheden om tochten te maken, ook vanauit Châtel naar Avoriaz kan je over alleen maar blauwe pistes daar komen. Ook de kant naar La Chapelle op is te doen, alleen dan bij de Morclan (boven bij Super Châtel) wel verplicht een rode piste nemen, maar die is niet als te lang dus dat moet lukken.

Life is fun, so enjoy it

Komende week gaan we voor het eerst naar Chatel. Hoe zit het met het skiën tussen Frankrijk en Zwitserland i.v.m. verschillen in coronaregels tussen de landen? Zijn er controles bij liften?

Komende week gaan we voor het eerst naar Chatel. Hoe zit het met het skiën tussen Frankrijk en Zwitserland i.v.m. verschillen in coronaregels tussen de landen? Zijn er controles bij liften?

DanielleB op 22 dec 2021 20:25

Die vraag heb ik deze week ook gesteld aan mensen die er op dit moment zijn.
Geen restricties “niks van gemerkt” was de reactie.
Hooguit wat verschillen in waar wel of geen mondkapjes per land.

Plaats een reactie