oud en nieuw in Chatel

Dit onderwerp gaat over de bestemming Châtel

Aanstaand oud en nieuw ben ik met mijn kinderen en aanhang (14, 16, 18 en 18) in Chatel. We zitten in een appartement in de wijk Linga. Heeft er iemand suggesties voor of ervaring met uit eten (of eerst zelf wat eten en dan), feesten voor die avond? Ook voor de andere avonden zijn suggesties welkom. We gaan niet elke avond zelf koken! ;-)

Qua restaurants heb ik wel paar ervaringen.
Le Refuge vond ik zelf heel gezellig en goed eten.
Le fiacre ook geslaagd, heerlijke pizza’s ook!

Le vieux four schijnt ook goed te zijn, zelf geen ervaring mee.

Ik zou alvast maar bellen om te reserveren!

Tijd voor een uitpakparty?!

Suggesties heb ik niet. Ervaring heb ik alleen met voorjaarsvakantie en dan is reserveren noodzakelijk als je uit wil eten

Hi wudo,
Ik was eind 2014 in Chatel; wel alweer drie jaartjes geleden.

Chatel is een echt Frans dorp. De jaarwisseling wordt vooral met de familie, meerdere glazen goede wijn en lekker eten gevierd.

Vergeet dus niet een aantal dagen van te voren bij restaurant langs te gaan en reserveren voor oudjaarsdag! Toen we er rond de feestdagen waren moest zelfs vooruit worden betaald voor een tafel (in geval van een no-show) zo druk was het.

Naast de kerk in het dorp staat een podium waar vanaf s’middags wat artiesten optreden. Rond een uurtje of tien was er geloof ik al vuurwerk.

Om te stappen was er toen nog de (nederlandse) apres-ski-bar van Hotel Lion d’or er tegenover (gerund door Sunweb). Maar ik las zojuist dat dit inmiddels alweer verleden tijd is.

De l’Avelanche Pub had toen meer wat muziek voor op de achtergrond, niet echt een uitbundige feestsfeer.

De Nazca Bar stond eigenlijk als enige vol met DJ tot vroeg in de ochtend. Daar zijn wij zelf dan ook geëindigd.

Onder de Super Chatel Lift, schijnt ook nog een discotheek te zitten, maar deze hebben we toen niet kunnen vinden.

Plaats een reactie