Skipas

Dit onderwerp gaat over de bestemming Châtel

Wij gaan naar Chatel met Sunweb. Bij de reis is een skipas voor Chatel inbegrepen. Voor 54 euro is het mogelijk een uitgebreide skipas voor het gehele gebied te kopen. Wij zijn gematigde skiërs, is het verstandig om voor het hele gebied te gaan? Lijkt mij dat Chatel voor ons groot genoeg is. Is het mogelijk om het ter plekke te beslissen? Wie heeft hier ervaring mee?

Leuk dat je naar Châtel gaat! Welke acco?

Als beginner had ik het eerste jaar genoeg aan de Châtel skipas, het tweede jaar kon ik rood ook blijven staan en hebben we de Portes du Soleil pas genomen. Dan kun je leuke tochten maken richting Avoriaz en verder.

Vorig jaar was regio Châtel zeer slechte sneeuw dus toen waren we blij met de grote pas, dat zal dit jaar waarschijnlijk geen probleem zijn.

Verder rekening mee houden dat gebied Châtel meer sleepliften heeft dan t gebied Pré-la-Joux en Avoriaz.

Wij gingen dan ook altijd bij Pré-la-Joux naar boven (plaine dranse), dan kun je met de uitbreiding richting Avoriaz.

Veel plezier!

PS of je daar kan beslissen weer ik eigenlijk niet meer, ik vrees eigenlijk van niet omdat t via Sunweb gaat

*bericht bewerkt door Gaston op 13 feb 2018 16:48

Tijd voor een uitpakparty?!

Kun je ter plekke ook wel beslissen lijkt mij, heb nog niet meegemaakt dat ze geen uitbreiding mogelijk maakten. Je kan het ook wellicht gewoon voor een paar dagen doen als je Chatel gezien hebt, of als de condities niet zo goed zijn

Wij gaan naar Chatel met Sunweb. Bij de reis is een skipas voor Chatel inbegrepen. Voor 54 euro is het mogelijk een uitgebreide skipas voor het gehele gebied te kopen. Wij zijn gematigde skiërs, is het verstandig om voor het hele gebied te gaan? Lijkt mij dat Chatel voor ons groot genoeg is. Is het mogelijk om het ter plekke te beslissen? Wie heeft hier ervaring mee?

lirepe op 13 feb 2018 16:19

Wanneer gaan jullie ? Wij hadden een paar geleden wel nodig omdat de sneeuw toen minder was en we naar ander gebied moesten.
Voor die prijs kan je niet daar bij boeken. Ik zou het doen.

Persoonlijk zou ik ervoor kiezen voor het hele gebied een pas te nemen. Dan kan je naast Chatêl ook de andere gebieden ontdekken en dat raad ik zeker aan!

Stay frosty

Wij gaan 24 februari, de sneeuwcondities zijn nu heel goed, en de verwachtingen zijn prima.

Plaats een reactie