aankomst Avoriaz

Dit onderwerp gaat over de bestemming Portes du Soleil

Kan er iemand me vertellen hoe de aankomst in avoriaz verloopt? Ga er voor het eerst heen met de auto. Kan ik file verwachten voor parkeren boven op zaterdagmiddag? Of gaat dat redelijk snel? Wat kosten die karretjes(?) om je spullen naar appartement te brengen? En wat zijn prijzen daar in de winkels? Is het zeg maar de moeite om veel eten/drinken van thuis mee te nemen?alvast bedankt voor de reacties!

Ben nooit in een hotel geweest in Avoriaz, ik ga altijd naar Chatel, en de prijzen in de supermarkt in Chatel vallen mee. Op zich normale prijzen.

Bij aankomst in Avoriaz moet je inderdaad je auto parkeren, als je in de overdekte garage wilt parkeren moet je reserveren. Het kost ?43,- p/w, of ?76,- voor de overdekte. Verder vervoer gaat per busje of bagageslee (?2,-). Beter is de auto in Morzine-les Prodains te parkeren en met de gondel omhoog te gaan. Bagage kan in karretjes mee in de lift. De parkeerplaats is daar gratis. Prijzen in supermarkten in wintersportdorpen zijn sowieso hoog, ook in Avoriaz, maar het valt mee vergeleken met andere oorden.

Kan iemand mij vertellen of bovenstaande nog steeds up-to-date is? Wij vertrekken vrijdag richting Avoriaz en vroeg me af wat het handigste/goedkoopste is met parkeren. Is het parkeren en de gondel in Morzine-les prodains nog steeds gratis?

Geweldig dorpje en heerlijk ski gebied. Veel plezier. Ik heb gewoon geparkeerd op de niet overdekte parkeerplaats.

Ik ben 4x daar geweest maar inmiddels al weer heel wat
jaartjes geleden.Prachtig mooi gebied. Nooit geen wachttijden
bij de parking gehad,wij kwammen meestal eind zaterdagocht aan.
Overdekte parking vonden we wel duur dus laatste 2x buiten
geparkeerd. Wij verbleven altijd in de wijk falaise dan kun je gelijk
als je de garage uitkomt naar je app. lopen. we hadden alle jaren
geboekt via een reisbureau en 3jaren oprij kregen we app. die we niet
gevraagt hadden, dat is wel vervelend want we hielden voet bij stuk en elke keer
is het keurig opgelost maar dat kost wel veel tijd.
fijne vakantie daar

Wij zijn verleden jaar naar Avoriaz geweest. Je moet eerst je spullen uitladen op een overdekte parking waar de sledes en pistenbullys vertrekken. Daarna parkeer je de auto in een parking (overdekt of open). Daarna wandel je terug naar je bagage (laat dus iemand bij de bagage achter) en wacht je op een slee of pistenbully die je bagage en jezelf vervoert. Het is wel belangrijk dat je de naam van je accomodatie weet, want dat vragen de mensen die je een slee/pistenbully toewijzen. De prijs voor het vervoer valt reuze mee (8 euro voor 8 personen met bagage). De overdekte parking is wel wat duurder, maar het geld waard als er die week veel sneeuw valt. Wij hebben de auto uit meer dan 1 meter sneeuw moeten uitgraven bij vertrek. De prijzen in de supermarkt in Avoriaz vonden wij heel erg meevallen.

ow jah, nog een tip…
Wij kwammen hier het 3e jaar pas achter
je kan via sommige flats beneden instappen en boven er weer
uit of omngekeerd. Scheelt soms hele stukken lopen of klimmen

Wij gaan de 16e richting Avoriaz en voor de eerste keer.
Reis verloopt via Frankrijk, het laatste stuk is dat te doen met zoals ik lees 19 haarspeldbochten?

gr Ron

Wij gaan de 16e richting Avoriaz en voor de eerste keer.
Reis verloopt via Frankrijk, het laatste stuk is dat te doen met zoals ik lees 19 haarspeldbochten?

gr Ron

Gast580 op 11 feb. 2013 05:44

Gewoon rustig aan doen. Als er te veel sneeuw is sluit de politie de route af en moet je bij Prodains parkeren (Gratis) en dan met de lift omhoog.

In het dorp zelf kan je voor 3 euro per persoon met een rupsvoertuig + bagage naar je appartement (Misschien goedkoper voor andere appartementen maar voor Antares was het 3 euro pp)

Nou had ik hier een bericht geschreven maar waar die gebleven is…?
Ook had er iemand gereageerd maar die zie ik ook niet meer, komt dat door het niet ingelogt zijn?

Vraag was over de laatste stuk met haarspeldbochten of dat te doen was.
ga namelijk het liefst via die weg ipv de kabelbaan aangezien je met de auto ongeveer naast ons appartement uit komt (Résidence Le Douchka).

lol en nu ik dit geplaatst heb zie ik het wel staan???
Vreemd…

De weg is op zaterdagen meestal prima, de wijk Falaise (boven), direct bij aankomst is idd het beste wat afstand parkeren-appartement betreft. Avoriaz is een heerlijk plaatsje en heel wat sneeuwzekerder dan Chatel of de andere lagere dorpen.

Wij hebben wel elke keer schone wegen gehad maar
het laatste gedeelte vond ik wel eng
maar heb dan ook hoogtevrees.
de meeste van de groep vond het niet eng

Wij willen met sunweb of bizztravel eind maart een skiweekend boeken naar Avoriaz. Iemand ervaring met appartementen Antares in de wijk Falaise? Weet alleen dat deze hoog gelegen zijn en bereikbaar via liften? Afstand tot de skilift?

Alle app in falaise zijn mooi gelegen. Ski in Ski out
Het is wel een poos geleden dat ik er ben geweest en er
is intussen veel bijgebouwd.
maar je kan naar meerdere liften toe skieen en je kan ook
achterlangs over de oefenweide een lift bereiken.
Het app Antares ken ik niet maar op Avoriaz.com is een
plattegrond waarop alle app gelegen zijn.

In januari heb ik in antares gezeten. De ligging is top. Je skiet vanuit het appartement zo door het dorp naar de liften. Je skiet ook zo terug tot aan het appartement. Antares ligt boven in het dorp maar je bent in 5 minuten in het centrum. Vraag bij de receptie even hoe je daarvoor het beste kunt lopen, ze helpen je graag. Veel plezier!

Net paar daagjes terug uit Avoriaz! De weg naar boven is wel te doen,ze proberen hem zo goed mogelijk schoon te houden op zaterdag!Neem zowieso sneeuwkettingen mee!
En ja, er zitten behoorlijk wat speldbochtjes in!
Wij zaten in Falaise in app. L,amara. Parkeren onder het appartement! Een echte aanrader!! En je zit direct aan de piste!!

Een geweldig mooi skigebied iig!!
have fun!!!

Plaats een reactie