hoog skigebied in de buurt van porte du soleil

Dit onderwerp gaat over de bestemming Portes du Soleil

Ik zit met kerst 2 weken in een huisje in chatel. (porte du soleil) alleen gaat het zaterdag 57mm regenen voorspellen ze tot een hoogte van 2500m. weet iemand een skiegebied wat hoger is in de buurt van chatel. op 2 uur rijden ofzo?

want wil wel graag wat verse sneeuw meepakken.

Wat is je bron betreft die 57mm dan?

Not all who wander are lost

Het zal wel meevallen (dat zijn de verwachtingen in het dorp op 1200m): http://www.yr.no/place/France/Rhône-Alpes/Châtel…

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Chatel Linga is vlakbij en hoog genoeg. Als de sneeuw in Super Chatel niet goed genoeg is, kun je daar heen of ietsje verder naar Chatel pre la joux richting Avoriaz.
Maar ik zie geen enkele reden voor zorgen als ik de beelden van Alke voorbij zien komen :)

En anders rijd je naar Chamonix.

It's all about the turns duuuuuude!

Volgens mij ben je relatief vlot in Crans-Montana, vanaf Chatel ben je via Morgins zo de berg af en rijd je de vallei in waar je naar C-M omhoog kunt; Saas-Fee of Zermatt is in principe ook te bereiken, maar ja…

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Verbier, of de gletsjer van Les Diablerets. Genoeg plaatsen in de buurt, maar ik zou me nog maar niet teveel zorgen maken, er kan nog veel veranderen voor zaterdag.

Running against the wind

Arolla lijk mij een goede optie, het begint op 2000 meter en het gaat tot 3200m, daarbovenop is dat nog ee rustig skigebied, Zinal in de Val d’Anniviers bevindt zich (buiten de dalafdaling) boven 2400m.

Iedereen ontzettend bedankt.
ik ski zoals sommige al aanraden meestal in de buurt van avoriaz omdat het wat hoger ligt.
maar als zelf daar regen wordt verwacht.
bron: http://nl.snow-forecast.com/resorts/Avoriaz/6day/mid…

Ik vindt t eigelijk wel leuk om wat gebiedjes in de de omgeving aan te doen.
En miss wat verse poeder te pakken.
Over chamonix hoor je altijd veel goede verhalen wist niet dat het zo dichtbij lag.

ff off topic. Waarom zou je naar gebieden in de buurt willen als je in Portes du soleil zit??

In 2011 geweest toen de sneeuw zo bar was. En eignelijk altijd de bus naar pre la joux genomen en richting avoriaz. Dat was echt prima te doen allemaal!

Let it snow, let snow, let it snow!

@bien, omdat ik Het idee heb dat de sneeuw van slechte kwaliteit is tot 2500 meter.
En als ik alvast wat mogelijkheden weet kan ik bv een dagje naar chamonix gaan.

In 2011 was de sneeuw die rond kerst viel zwaar maar niet heel slecht.

@bien, omdat ik Het idee heb dat de sneeuw van slechte kwaliteit is tot 2500 meter.
En als ik alvast wat mogelijkheden weet kan ik bv een dagje naar chamonix gaan.
In 2011 was de sneeuw die rond kerst viel zwaar maar niet heel slecht.

Gast175 op 18 dec. 2012 18:34

Chamonix? Secteur Balme ligt onder de 2500m, secteur brévent-flégere gaat tot 2500m en Les grands montets gaat stukken boven 2500m, maar Grands montets kan je bovenop je autorit nog wel eens lang in de rij staan, heb ik al gehoord.

Ik was ook niet met kerst in Portes dus soleil maar in januari. 's middags 22 graden in het dorp (chatel) in de zon.

En je gaat twee weken, 1 nacht sneeuw kan een wereld van verschil maken. Dus maak je geen zorgen en verder het weer laat zich niet dwingen dus…

Let it snow, let snow, let it snow!

Plaats een reactie