Avoriaz of Morzine?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Portes du Soleil

Raden jullie in Les Portes Du Soleil als een keuze moet maken Avoriaz of Morzine aan? Niet specifiek behoefte aan veel uitgaan, met name van belang is een goede uitvalsbasis naar de rest van het gebied. Voorgaande jaren zat ik in Chatel en Champoussin maar dat is al weer even geleden.

Dank.

Dan zou ik voor Avoriaz gaan, omdat je daar het dichtst bij het mooiste gedeelte van het gebied zit in mijn ogen, namelijk de pistes rondom Avoriaz en Zwitserland. Vanuit Morzine zit je dan wel weer dichter bij les Gets, waar het ook goed skieen is, maar toch zou ik liever in Avoriaz zitten.

Ski-in ski-out in Avoriaz, ik zou het wel weten! Mooiste gebied waar ik ben geweest.

Avoriaz…! zeer mooi gebied en dorp… autovrij, alles lopen door de sneeuw (dus tip neem snowboots mee, zijn noodzakelijk) en lange stukken lopen, in de arresleetaxi… heeft geen “zware” uitgaanstenten, een paar cafe’s en een Irishpub… dus 's ochtends lekker vroeg wakker worden 50m lopen klikklik en skieen… :-)

Avoriaz, maar dan wel de wijk la falaise
Vanaf de parking gelijk naar je app lopen
En idd ski-in ski-out, paar meter lopen
en prachtig uitzicht vanaf de app’.

Ik zal het je binnen 10 dagen live weten te vertellen, goed? ;)

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

have fun

Als dat de keuze is, dan zou ik zeker voor Avoriaz gaan. Van daaruit kun je alle kanten op (inclusief Morzine en Les Gets), terwijl je vanuit Morzine telkens via Avoriaz moet om het gebied te beskiën. Geen straf, maar waarom zou je. Avoriaz ligt bovendien hoog, en is daarmee relatief sneeuwzeker. Wel zo’n beetje het drukste knooppunt in het gebied. Reden waarom wij altijd voor de gemoedelijkheid van Morgins kiezen.

Om dezelfde redenen als de voorgaande schrijver kiezen wij voor champoussin.
KLein, gemoedelijk, alles op loop afstand. Goede skischool voor de kids.

Avoriaz ligt hoger en centraler en is daarom aantrekkelijk. Het dorp is echter wel heel erg lelijk. Morzine heeft nog wat charme en daar zit je ook nog erg goed, je kunt gemakkelijk overal naartoe. Het ligt er dus aan waar je de meeste waarde aan hecht.

Serfaus

Ik zeg Morzine. Kies je 's ochtends of je richting Les Gets of Avoriaz gaat. Kun je de rest van de dag op de skies blijven staan. Behalve als je naar Chatel wilt. Maar dat geldt ook vanaf Avoriaz. Ik vind Les Gets het leukste gedeelte van het gehele skigebied. Het gedeelte van Avoriaz is weer groter en de gemarkeerde off piste is daar fantastisch. Njoy!

@ Kristof: met stubru ? mij kan je daar dan ook vinden (met pieper)

@Jones, Nee niet met StuBru, we gaan er met een paar mensen van het team een lang weekendje skien om het gebied te leren kennen en te reviewen. Als je dus wat oranje jassen en blauwe broeken ziet passeren, mag je ons altijd aanspreken. We zijn er vanaf zaterdag tem maandag.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Plaats een reactie