Zaterdag eerste rang bij Hahnenkammrennen, eindelijk.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Postwiese - Neuastenberg

Donderdag is het zover, begin van de avond stappen we comfortabel in het vliegtuig om rond de klok van zessen op Innsbruck te landen. Hotel geboekt in Innsbruck voor een nacht en een tafel gereserveerd in restaurant Stifskeller voor een heerlijke Oostenrijkse maaltijd met daarbij een overheerlijk biertje.
Vrijdag ga ik Innsbruck verkennen en pakt mijn maat de Innsbrucker Nordkettenbahnen om een dag te knallen.
Eind van de dag rijden we naar Kirchberg en zaterdag gaat dan een lang gekoesterde droom in vervulling.
Het bijwonen van de abfahrt tijdens de Hahnenkammrennen in KItzbühel.
Het moet een geweldige ervaring zijn en de sfeer uitbundig.
Heb er super veel zin in en zoals het er nu uitziet schijnt de zon volop.
Zondag nog een dag om te genieten en maandag ochtend vliegen we weer huiswaarts.
Weer een ding dat ik kan schrappen van mijn To Do List In Life.

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 07 jan 2021 20:33

Veel plezier!

Kunnen we foto’s / filmpjes verwachten op dit forum?

Lijkt mij iets wat niet per se van het to do lijstje af hoeft als je het al een keer gedaan hebt! Veel plezier.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Veel plezier man!

Heb altijd moeite met zo’n dingen (4schanzen, hahnenkammrennen…) Je gaat dan helemaal naar Oostenrijk tussen de witte bergen, maar je gaat uiteindelijk zelf niet skiën. Daar heb ik wat moeite mee.
Je kan het natuurlijk ook combineren :)

ik ga nooit naar ergens waar zoiets te doen is, veel te druk, maar dat is mijn mening.

Veel plezier!

No sweat no glory

Yannick van Rossen - Volgende week zal ik zeker wat beelden posten.
Niels - Het jeukt natuurlijk wel als je eenmaal daar bent, maar van het alleen al zijn in Oostenrijk geniet ik zo. Ga daar ook een hoop mensen treffen die ik lange tijd niet heb gezien. Eind februari gaan we met het gezin nog een volle week naar Oostenrijk en kan ik elke dag skiën dus dit weekend overleef ik wel.

heb hem in maart nog geskied. Vooral bovenin erg spectaculair. Jammer was wel dat enkele steile stukken in buckels waren veranderd waardoor je niet vol gas kon gaan. Maar erg leuk om langs vele herkenbare punten te jagen…

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Het bijwonen van zo’n wedstrijd is wel een happening hoor, kan ik iedereen aanraden.
Naar mijn mening is het in Oostenrijk de meeste sfeer met het publiek.

Gaaf! Eén van de mooiste om bij te wonen als ik mijn oostenrijkse collega’s mag geloven, zeker ook vanwege de hele entourage (=feestjes) erom heen.
Heb zelf het genoegen gehad om een paar keer de nightslalom (Flachau) en vierschansen toernooi te bezoeken. Echt waanzinnig om die hele sfeer/beleving/entourage mee te kunnen maken als Nederlander waar geen aandacht besteed wordt aan dit soort wedstrijden.

Is wel kicken hoor ik ben vorig jaar bij de nightrace in schladming geweest geweldige sfeer en entourage.
Is na de hahnenkamrennen het grootste evenement qua alpine skien er waren 50000 toeschouwers.
Ik heb echt genoten.

En trouwens die startnummers geven is ook mooi om mee te maken.
Dat is vrijdag om 18:30 staat op mn hahnenkamrennen app.
Dat levert ook altijd een leuk feestje op.

Lekker weertje daar zie ik :)
En Arnold Schwarzenegger al tegengekomen? ;)

Misschien een paar mooie foto’s van de salto van Peter Fill? :D

Plaats een reactie