Tips skipas

Dit onderwerp gaat over de bestemming Puy Saint Vincent

Via internet kom ik er niet achter of er een ski pas is voor het gehele gebied La Grave, Le Puy Saint Vincent en Serre Chevalier? In het wintersporters boekje staat wel de galaxy pas genoemd, maar op de sites wordt aangegeven dat je dan 1 dag naar een ander gebied kan. Weet iemand, Rogier bijvoorbeeld ;), of het toch mogelijk is een pas voor deze drie gebieden te krijgen? Of krijg je korting als je je skipas van Serre Chevalier laat zien? Iemand ervaring hiermee?

Als je in Puy Saint Vincent een Galaxy skipas koopt, dan mag je die week 1 x in la Grave, 1 x Les DeuX Alpes, 1x in Alpe d’Huez, 1 x in Montgenvere (en Via lattea) 1 x in serre chevalier skiën. Het is dus geen gezamelijk skipas, maar zorgt er wel voor dat je in vele verschillende gebieden kunt skiën.
Is het zo duidelijk?

Click. Click. Peace

Duidelijk. Dan gaan we toch voor de galaxy skipas van Serre Chevalier, omdat we daar waarschijnlijk de meeste dagen zullen doorbrengen. Alleen jammer dat daar La Grave dan niet bij zit.

Bedankt voor de verheldering.

@ Erik ik heb ook nooit begrepen waarom die er bij Serre Che niet bijzit.

Click. Click. Peace

The galaxy ski passes 6-14 days give permission, during validity, to 1 ski day in every following ski resort :
Serre-Chevalier/Briançon, Montgenèvre, Sestrières/la voie lactée, les 2 alpes, l’Alpe d’Huez, la Grave, Pelvoux.

copy paste an puyvincent website.

Rogier: heb jij ervaring met het via internet bestellen van ski pasjes en deze naar een thuisadres versturen?

groeten Bart

@ Bart, nee daar heb ik geen ervaring mee, sowieso moet je voor een Galaxy pas langs de loketten voor een papieren bewijsje!

Click. Click. Peace

Via internet bestellen voor een week galaxy gezinpakket is 4 euro goedkoper. Moet 10 dagen voor eerste skidag. Na aanvraag dien je nog wel een kopy van paspoort en pasfoto op te sturen. Zodat je deze kant en klaar bij loket kan ophalen. Lastig geld terug te vragen bij latere aankomstdatum of kleinere hoeveelheid skipassen gewensd bij aankomst.

@Rogier; als je 1 dag in Montgenèvre gaat skiën kun je een andere dag nog altijd naar Via Lattea ? En wat als je 1 dag in Montgenèvre aan het skiën bent en je komt ook in Monts de la Lune kun je dan een andere dag naar Via Lattea (Sestrière, San Sicario en Sauze D’Oulx) ?

Ik bedoel dan met een skipas Grandes Galaxie vanuit Serre-Chevalier of Puy-Saint-Vincent

Wat ik dan weer niet begrijp is dat je met je skipas 6 dagen van Puy-Saint-Vincent (Grandes Galaxy) maar 1 dag naar Pelwoux mag.

Rogier, Als je in Puy-Saint-Vincent logeert en je wil naar Serre-Ché of Montgenèvre moet je dan met je Galaxy skipas langs de loketten voor een papieren bewijsje!

Ik weet dat dat in ieder geval moet voor Montgenevre/Via Lattea. Ik dacht te hebben begrepen dat je je voor Serre gewoon met skipas direct kan melden bij de kassa’s van Serre.

Plaats een reactie