nieuwe liften

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Quatre Vallées

Zoals bij velen bekend zijn de verbindingen tussen de verschillende valleien/dorpen niet altijd even snel en gemakkelijk te nemen.

Deels zal dit komen omdat de infrastructuur misschien niet zo efficiënt en hypermodern is ingericht als in veel Oostenrijkse skigebieden, maar waarschijnlijk toch met name omdat het landschap nu eenmaal is zoals het is (met veel beschermd natuurgebied).

Persoonlijk vind ik het juist leuk om een beetje te moeten toeren vanuit (Haute-)Nendaz voordat je in Verbier/Tzoumaz bent of de andere kant op in Veysonnaz/Thyon.

Vanaf dit seizoen is er wel een belangrijke verbetering: een nieuwe 8-persoons cabinelift vanuit Siviez naar Plan du Fou! De terugkeer naar Nendaz wordt hierdoor een stuk aantrekkelijker (vh: stoeltje + lange sleper).

Daarnaast is het kleine skigebiedje Bruson aan de kant van Verbier nu echt bij het grote skigebied getrokken (vijfde vallei!) door een nieuwe cabinelift vanuit Le Chable (vh: bus)! We lieten we dit gebiedje altijd links liggen, maar daar gaan we over twee maanden eens flink verandering in brengen!

Het belangrijkste nieuws ten aanzien van 4V is toch dat ze het wel erg bont hebben gemaakt met het meten van de pistes. Ze moeten volgens de nieuwe meetmethode (die in Oostenrijk al overal ingevoerd is) van 400 km naar zo’n 150 km pistes

Ik sta zeker niet achter het liegen door skigebieden over het aantal kilometers, maar dat soort getallen interesseren mij niks. Ik kies het skigebied er in ieder geval niet op uit.

Dat is heel mooi van je frank11.

Overigens vind ik je bijdrage wel een beetje gek: enerzijds praat je het achterblijven van 4V goed als iets leuks, anderzijds toon je je erg blij met de twee nieuwe liften. Beetje inconsequent

Die vernieuwingen zijn nou ook weer niet zo essentieel; zo is het aanleggen van sneeuwkanonnen aan de achterkant van Plan du Fou veeeeeel belangrijker, want die verbinding valt er al snel uit door sneeuwgebrek)
En de verbinding naar het minigebiedje , ook heeeeel belangrijk (not, behalve voor de mensen in Bruson)

Wow, bedankt voor de kritiek… ?

Ik vind het inderdaad helemaal niet zo erg dat de infrastructuur niet hypermodern is, maar is het om die reden een tegenstrijdigheid dat ik wel blij ben met de nieuwe liften?

Fijn weekend, rust een beetje uit.

Daarnaast is het kleine skigebiedje Bruson aan de kant van Verbier nu echt bij het grote skigebied getrokken (vijfde vallei!) door een nieuwe cabinelift vanuit Le Chable (vh: bus)! We lieten we dit gebiedje altijd links liggen, maar daar gaan we over twee maanden eens flink verandering in brengen!

frank11 op 22 nov. 2013 10:53

Eigenlijk vind ik dat een beetje zonde. De charme bestaat vaak uit de kleinschaligheid van die skigebiedjes. Prachtig eigenlijk dat je naast zo’n groot skigebied met al zijn uitdaging en grootsheid ook een kleinschalig gebiedje in dezelfde skipas heeft.

Het belangrijkste nieuws ten aanzien van 4V is toch dat ze het wel erg bont hebben gemaakt met het meten van de pistes. Ze moeten volgens de nieuwe meetmethode (die in Oostenrijk al overal ingevoerd is) van 400 km naar zo’n 150 km pistes

Gast356 op 22 nov. 2013 10:59

Oh ja? Volgens mij zijn er ook nog heel veel skigebieden in Oostenrijk die hun kilometers mogen verminderen, ik denk maar aan Kals-Matrei bijvoorbeeld.

Ps: anoniem iemand bekritiseren, daar hoef je niet volwassen voor te worden.

Plaats een reactie