Route

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Quatre Vallées

Iemand nog een idee voor een route naar LQV? Aangezien we in de voorjaarsvakantie moeten, wil ik eigenlijk Duitsland en vooral Karlsruhe - Basel vermijden. Wat zijn jullie ervaringen met Luxemburg - Straatsburg - Basel? Ik zit er zelfs aan te denken om nog verder door te rijden in Frankrijk en de N57 via Epinal te rijden, dan de N66 te pakken om bij Mulhouse weer de autosnelweg op te gaan richting Basel.

We wonen in het Westen van Nederland, dus dat doet niet ter zake.

Ik ga wel altijd gewoon via Duitsland en Basel, maar dan wel 's nachts. Zo vermijd je de grootste drukte uiteraard. Zelf zou ik dat sowieso doen ('s nachts rijden), mits mogelijk uiteraard. De route via Frankrijk heb ik geen ervaring mee, ik weet ook niet op hoeveel km je dan uitkomt totaal?

De route Luxemburg Straatsburg Basel is ideaal. Wij hebben vorig jaar deze route gerederen ook vanuit het westen van Nederland en hij is ons erg bevallen. Erg rustig en geen files gehad, teminste als je de 15 minuten voor de zwitserse grens niet meetelt.

Ik hoor goede berichten over de route via Mulhouse. Is een een aanrader.

En… hoe ben je nu gereden? Wij rijden altijd via Luxemburg, straatsburg, basel. Rijdt veel rustiger dan door Duitsland. Ben niet zo Duitslandfan, wat betreft de snelwegen. Ook bij de grens geen enkel probleem gehad. Alleen zijn we de afslag Straatsburg voorbij gereden, dus hebben we de route via Epinal gereden. Wel heel mooi, maar niet echt handig, zeker niet in het donker.

Plaats een reactie