zwarte piste naar prarion

Dit onderwerp gaat over de bestemming Nendaz

Hoi!

Wij gaan misschien in februari naar Nendaz met 4 volw en 4 kinderen tot 6 jaar. De kinderen krijgen dan les op Tracouet, wij als ouders zullen dus snel terug moeten kunnen skiën om hen op te halen van de lessen. Nu lees ik verschillende meningen over de afdaling terug naar Nendaz via de gele en zwarte piste naar Prarion. Wie kan mij vertellen hoe lastig deze afdaling is? Niet iedereen van ons is ervaren met zwarte pistes. We skiën allemaal al vele jaren maar zwart is niet onze favoriet. Is dit echt zwart of eerder rood te noemen? En hoe moet je de gele pistes in 4vallee inschatten?

Groet
Maaike

Zwart zwart :)
Vooral de gele (plan du fou) zijn buckles en zeer steil, maar niet zo lang.
De zwarte er na is goed te doen (donkerrood), maar vaak vrij ijzig, wat het natuurlijk moeilijker maakt.

De gele kan je met de gondel naar beneden, zou ik zeker doen als ik het zo hoor.
Over het algemeen zijn de gele moeilijker dan de zwarte, want niet geprepareerd.

Vooral col des Gentianes (behoorlijk lang) en Mont Gele (moeilijk/vaak ijzig) wegblijven als je niet vlot buckles en zwart neemt.

Oke dank je wel! Klinkt idd niet heel relaxt.

Yep zwart is echt zwart, maar wel afhankelijk van de sneeuwconditie. Als er goede en veel sneeuw ligt, is het wel redelijk te doen. Het is met name het bovenste stuk dat het moeilijk maakt, zeker als het ijzig is. Maar met goede sneeuw is het dus redelijk te doen. Je kunt de piste van boven naar beneden volledig bekijken van bovenaf, dus kun je wel vast een indruk krijgen van hoe de piste op dat moment is.

De piste eronder is vaak ijzig en niet fijn, maar die moet je nemen, omdat er een sleeplift loopt. Zelf vinden wij deze niet echt leuk, maar echt een moetje.

De gele pistes in het gebied zijn best pittig, stijl, buckelig en ongeprepareerd. Maar is het de bedoeling dat jullie die kant (richting Mont Fort) op gaan? Tot hoe laat hebben de kinderen les? Want tijdtechnisch is het hard doorwerken (eigenlijk onmogelijk) om naar en van de top van Mont Fort 2 te skiëen en om 12 uur uur weer terug te zijn in Nendaz (Traquet). Wij hebben dit ook gedaan, maar onze kinderen bleven toen tot 2 uur op les, inclusief lunch. En dat was ook aanpoten.

linda

Dank jullie wel. Dan is Nendaz idd geen geschikte bestemming voor ons.

gr maaike

Wellicht Veysonnaz dan overwegen? Daar zijn de verbindingen allemaal iets ‘vriendelijker’.

Mr. Slow

Dat zou ook nog kunnen idd. Maar we hoeven niet perse naar dit gebied. Ik zoek gewoon even verder.

Plaats een reactie