les 4 vallees ten opzichte van les 2 alpes?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Quatre Vallées

Ik was aan het kijken en les2alpes wordt me veel te duur. Maar nu zag ik les 4 vallees met een goede hoogte (om met pasen te skien). Het is waarschijnlijk een hele aanpassing,ik wil in &quot;Le Pracondu&quot; gaan slapen. Is het dorp en skigebied wel overzichtelijk (ik vind namelijk dat les deux alpes zo compact is en dus alles makelijk berijkbar skipiste <=> appartement). alvast bedankt.

Wij vertrekken met de hele familie eind februari naar Le Pracondu! Kan er nu dus nog weinig over zeggen. Ben wel al eerder in (Haute) Nendaz geweest en de dalafdaling sluit perfect aan op het appartement. Of dat met pasen nog zo is weet ik niet. De kans op een dalafdaling lijkt mij dan kleiner. Ik zal als we geweest zijn proberen een actueel beeld te geven!

Groet, Arian

Algemeen: Ik ben al een aantal keren met pasen gaan skiën: weeromstandigheden gehad van pap boven de 2500 m (zuidkant tot 3500 m)tot verse sneeuw tot op 500 m. Tip: Kies een skigebied met veel noord hellingen=> steilere pistes liefst boven de 2000/2500 m.
Les Deux Alpes: nadelen:Als het wat waait gaan de liften boven de 2400 m snel dicht. De dalafdaling is voor beginners een ramp (zwart, kunstsneeuw), voor goede skiers is het oppassen voor kamikazes. De lichte dalafdalingen zijn meestal al gesloten.
Voordelen: een echt groot dorp, veel pistes boven de 2500 m. Mooi offpiste skiën vooral in La Grave. Veel Belgen met pasen :).
Les Quatre Vallées/Nendaz: Nadelen: Dal ligt vrij laag (1400 m) en er is een lange verbinding naar pistes boven 2500 m (5 liften). Terugweg per ski (vanuit de rest van het gebied) is alleen voor vergevorderde skiers aan te raden!
Voordelen: heeft daadwerkelijk veel steile pistes op de N-helling. Een must voor de vergevorderde skier: offpiste, zwarte afdalingen Op het het gevoel is het meer dan 3x zo groot als L2A ipv 2x. Lange tochten maken (gervarieerd gebied).

Plaats een reactie