skien in tot 16 april ?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Quatre Vallées

De paas vakantie valt zeer laat dit jaar in Belgie. daarom vroeg ik mij af hoe de sneeuwconditie er was over het algemeen. Ik weet dat er een gletsjer is maar wat is de conditie in de rest van het gebied?

Het gebied is over het algemeen heel sneeuwzeker. Natuurlijk heb je laat in 't seizoen pistes die in mindere conditie zijn dan andere, maar dat heb je overal. Je bent uiteraard ook afhankelijk van het weer; goede winter, veel sneeuwval etc. Maar over het algemeen is het tot het eind van het seizoen heel goed te doen! Ik ben zelf dit jaar ook nog geweest in 1e week van april en ook toen nog uitstekende condities gehad en gelukkig ook nog een dag goede sneeuwval halverwege de week! Het gebied is in principe hoog genoeg en daardoor sneeuwzeker, hoewel je ook altijd afhankelijk zult zijn van het weer waar je ook bent…

Al meerdere keeren ben ik pas eind maart/begin april in verbier op wintersport geweest. Over het algemeen altijd goede condities gehad. Het kan wel voorkomen dat er op het eind van de dag de dalafdaling wat minder is maar het is geen probleem.

Plaats een reactie