Nieuw dalstation Nauders

Dit onderwerp gaat over de bestemming Nauders

3.000 ski-lockers, dat zouden ze overal moeten hebben :-)

ze zouden het dalstation beter in het dorp zetten.

May the ski force be with you !!

Of tenminste een lift naar de Mutzkopf bouwen met pistes naar dalstation.

❄️

Hier nog een post van Alpinforum, waar ze zich ook afvragen waarom Nauders inderdaad geen verbinding maakt;

http://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=41…

Is er al een nieuwe kaart? Pistenplan?

The older I get, the better I was

Haha Droog!

Nu maar hopen dat ze het op tijd weer open hebben!

wat erg? Tjeemig zijn ze een heel jaar mee bezig geweest, je zou er maar heen gaan?

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

mag weg

The older I get, the better I was

Tja, ze wilden niet Suzuki als sponsor zoals je wel ziet in andere gebieden.
In plaats daarvan wilden ze liever een drankenmerk, want dat is goed voor de horeca omzet.
Nou zie je maar wat ervan komt, die sponsor deals ;)

[img]

null
[

Menno op 21 okt 2015 18:07

ik mis wat geloof ik, kan geen foto zien… :-(

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Tjee, Dat vind ik heel sneu voor Nauders. Hopelijk gaat ze dit geen gasten kosten.

''Powder to the people''

Ze gaan er voor zorgen dat de lift voor de geplande seizoensopening klaar is:

Liebe Freunde,
heute ist es zu einem Brand in der Talstation der Bergkastelbahn gekommen. Ihr habt es vielleicht schon gelesen. Zum Glück hat es keine Verletzte gegeben, der Schaden ist aber erheblich. Die Feuerwehr hat mit großem Einsatz den Brand unter Kontrolle gebracht. Vielen Dank an alle die geholfen haben. Ab morgen arbeiten wir mit Hochdruck an der Behebung des Schadens. Das wird viel Arbeit, aber wir werden die Bahn bis zum geplanten Saisonsbeginn am 10. Dezember wieder fit bekommen. Wir werden euch laufend auf Facebook informieren. Haltet uns die Daumen! Auch wenn heute ein harter Tag für uns ist und noch einige harte kommen werden, freuen wir uns auf den Winter mit euch.

Facebook pagina Nauders Reschenpass

Nog een filmpje en foto via Alpinforum:

Heb net vorige week mijn vakantie naar Nauders geboekt…

Wij ook gaan begin januari. Komt wel goed. Ze zorgen wel dat we naar boven kunnen.:)

Heb net vorige week mijn vakantie naar Nauders geboekt…

Roxane op 21 okt 2015 21:16

Wij ook gaan begin januari. Komt wel goed. Ze zorgen wel dat we naar boven kunnen.:)

Die gondels zijn meteen verwarmd. Lekker hoor !!!

May the ski force be with you !!

Nou ik wil geen pessimist zijn, maar dit gaat hem denk ik niet meer worden. Het dalstation functioneerde ook als garage voor de gondels. Het is daar zo heet geworden dat de boel redelijk is bezweken. De kabel is of bezweken door de hitte of van het loopwiel afgelopen. Gondels zijn op de grond gevallen wand die waren niet “in de garage” foto’s spreken voor zich

null
null
't Is een ramp voor iedereen die wintersport een warm hart toedraagt en een beetje sympathie heeft voor de mensen die ervan leven.

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Zo is het @michelv.
Overigens meld de website van Nauders dat ze volgens planning openen dit seizoen:
http://www.nauders.com/de/versteckte-seiten/brand

Aftellen maar!

Die gondels zijn meteen verwarmd. Lekker hoor !!!

CJAHulskamp op 21 okt 2015 21:57

Maakte een grapje maar het lachen vergaat je als de laatste foto’s ziet.

May the ski force be with you !!

Afschuwelijk! Allereerst natuurlijk heel fijn dat er geen gewonden zijn gevallen. Het lijkt mij een wonder als ze dit weer werkend krijgen vóór de kerstvakantie, maar ze lijken er zelf het nodige vertrouwen in te hebben. We duimen!

Dit is echt heel vervelend. Zonder gondel is het gebied gewoon niets waard. Wel heb ik ergens anders gelezen dat er slechts 10 van de 136 gondels beschadigd zijn. Daarnaast gaat het om 1 van de 2 stations. Als je kijkt naar hoe snel er in andere gebieden nieuwe gondelliften worden gebouwd, denk ik dat het nog zou moeten kunnen in 2 maanden om een functionerend stuk dalstation te hebben. Ik hoop het echt heel erg hard voor het gebied, dit is echt een drama.

Vraag me toch af hoe dit zou zijn afgelopen als de gondel in gebruik was geweest op dat moment. Tuurlijk, alle veiligheidsfuncties zouden in werking zijn getreden en de reddingsdiensten zijn zeker in staat om een gondel leeg te halen, maar als je op dat moment in een gondel zit en de kabel brandt door, heb je daar zeer weinig aan… De veiligheidsfuncties zullen niet voorkomen dat een kabel doorbrandt en de hulpdiensten zullen te laat komen. Is een beetje doomdenken, maar ben vooral benieuwd wat voor protocollen en regels hiervoor zijn.

Bij brand tussen het dal en bergstation: op volle capaciteit laten draaien om iedereen zo snel mogelijk te evacueren en om de kabel niet op 1 plek te verwarmen/verzwakken.

In dit geval, dalstation of bergstation brand, is er misschien een ander protocol, iemand?

Verschrikkelijk voor de toerismebranche daar. In juli kwam ik langs Nauders en waren ze nog volop aan de gang:

null

null

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Skiën én open skigebied op 10 december gaat zeker lukken! Want … ze hebben ook nog een tweepersoons-stoeltjeslift naar de Lärchenalm en dan weer met de volgende tweepersoons naar Bergkastel, het middelpunt van het skigebied.
Als ik zo de foto’s zie, zou ik het knap vinden als de gondels ook draaien op 10 december. Zou wel moeten, want 's morgens moeten alle mensen naar boven en stond je soms al 30 minuten in de rij bij de gondel. Dat wordt 2 uur bij die trage stoeltjesliften.

Piste riderrrrr

Wat erg zeg. Zouden ze nog iets kunnen regelen voordat het hoogseizoen van start gaat?

Skiën én open skigebied op 10 december gaat zeker lukken! Want … ze hebben ook nog een tweepersoons-stoeltjeslift naar de Lärchenalm en dan weer met de volgende tweepersoons naar Bergkastel, het middelpunt van het skigebied.
Als ik zo de foto’s zie, zou ik het knap vinden als de gondels ook draaien op 10 december. Zou wel moeten, want 's morgens moeten alle mensen naar boven en stond je soms al 30 minuten in de rij bij de gondel. Dat wordt 2 uur bij die trage stoeltjesliften.

Patrick71 op 22 okt 2015 16:50

Deze lift is heel erg traag en kan de capaciteit lang niet aan. Maar het skigebied kan via deze lift wel gewoon worden bereikt.

Gelukkig ik lees ook net dat ze wel positief zijn. Dat het nieuwe skidepot, restaurant en skiverhuur iig schadevrij zijn gebleven. :-)

Plaats een reactie