Skiën in april

Dit onderwerp gaat over de bestemming Nauders

Ik weet dat in april de temperaturen al kunnen oplopen en dat er na de middag slush te verwachten valt,…en het éne jaar is ook het andere niet.
Maar zijn er hier mensen die al naar Nauders zijn gaan skiën begin april en hun ervaring willen delen, wordt er genoeg sneeuw bijgespoten, drukte in de paasvakantie, dalafdaling te doen,…?

Nauders sluit op 17 of 18 april volgend jaar ('20)
Hoe goed de omstandigheden de laatste weken zijn (o.a. voor de dalafdaling) hangt natuurlijk van het weer af. Kan meevallen maar ook niet.
Sneeuw bij maken doen ze dan al even niet meer.

Bla, bla, bla.

Afgelopen jaar ben ik er de eerste week van april geweest in die regio. schoneben net over de grens en Nauders. In de ochtend was alles prima. In de middag was de dalafdaling slush. Boven werd het na een 15 uur pas echt minder al was het in die periode ook wel echt warm.

Er viel toen overigens gedurende week nog een mooie laag sneeuw bij dus dat was er wel voldoende al was is het dal snel wel weer groen.

Bedankt voor je reactie Arjen1.
We hebben geboekt voor de eerste week april '20, fun verzekerd!

@MichaelM: Misschien een tip: als je de Snowcard Gold neemt kun je altijd nog in een half uurtje naar Samnaun rijden.
Daar ga je zeker nog prima pistes vinden begin april. Alleen kun je met die card niet naar Schoneben volgens mij maar ja, als je dan wel naar Ischgl/Samnaun kunt…

Aftellen maar!

Afgelopen winter de laatste dag van het seizoen daar geweest. Lag er allemaal nog prima bij. Zeker in de ochtend. Lekker rustig ook…! Je moet natuurlijk wel een beetje geluk hebben ook.
En inderdaad zoals hier boven genoemd wordt: je zit zo in Samnaun. Ik weet niet of je een weekpas bij je boeking hebt, maar anders zou ik gewoon tegen die tijd kijken wat de omstandigheden zijn en daar kijken hoe je je dagen in wilt plannen.

Ben er een paar jaar geleden begin april geweest. Het was een normale winter en zo goed als alles was open. Veel plezier.

Allen bedankt vr de tips.

Plaats een reactie