Skischule Nauders Interski of Nauders 3000 ervaringen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiparadies Reschenpass

In Nauders zitten 2 skischolen. Ik ben benieuwd naar de ervaringen met beide scholen. Er zit nogal een prijsverschil tussen beide en het is duidelijk dat Nauders 3000 met kleinere groepen werkt. Maar zijn er wintersporters onder ons die eigen ervaringen kunnen delen. Voornamelijk over de kwaliteit van de leraren en de lessen.

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Onze zoon heeft 3 jaar geskied bij Interski, prima! Klassen kunnen inderdaad groot zijn maar verderop in de week dunt dat wel uit en met de leraar moet je ook een beetje geluk hebben ( qua interactie en kunde met de kids ) 2 keer een Oostenrijkse en de laatste keer een Nederlandse skileraar. Nauders 3000 geen ervaring mee kwamen ze wel tegen en inderdaad kleine klassen.

Zal voor Nauders 3000 gaan
Kleiner groepen en van oostenrijke skileraren les.
Vorig jaar helaas N3000 vol
Bij interski.
Kregen we les van een Nederlandse snow border les die 7 jaar niet geskied had
Gelukkig werd deze vervangen
Dit jaar weer voor mijn dochter N3000 geboekt

Dank jullie voor de ervaringen tot dusver. Ook fijn om ervaring met beide scholen te zien.

Oostenrijkse leraren is voor mij ook een lichte pré. In ieder geval hoeft het niet NL-talig te zijn.

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Wij zijn ook aan het kijken voor les voor de kids, met de ervaring van vorig jaar absoluut geen interski meer.

Helaas gebonden aan krokusvakantie, topdrukte in de lessen. En zeker bij interski overvolle groepen met alle gevolgen van dien.

Voor de allerjongsten was de speelweide prima (maakten spelenderwijs genoeg meters). Maar voor de rest (5 tot 7) is alle zin verdwenen en zal er komend seizoen flink geïnvesteerd moeten worden om het wintersportvirus door te geven.

Geen zicht op leerlingen, geen aandacht voor de kids, geen instructies, geen contact, geen inspiratie, geen afdalingen, geen oefeningen, helemaal niks… een illusie armer en een ervaring rijker, nooit meer deze ongeorganiseerde en amateuristische skischool voor de jongste kids. Jonge leraar had andere prioriteiten en bij op en aanmerkingen wordt je van kastje naar de muur gestuurd. In 2 uur tijd is dochter van 5 2x naar beneden gegleden, dit heeft niks met skiles te maken.

Sport Montz hadden wij dit jaar willen boeken voor de krokus maar die zit helaas vol, Nauders 3000 dit jaar proberen hopelijk met meer succes.

Zelf inmiddels bij Nauders3000 geboekt. Ik ben benieuwd!

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Krokus? Hoe oud zijn de kids?

Helaas zit het er weer op. Even terugkoppeling over de skischool in Nauders. Nauders3000 is echt een geweldige skischool en de meerprijs t.o.v. Interski waard. De kids kregen veel aandacht en goed les. Groepen bevatten maximaal 8 kinderen. Er wordt heel bewust gekeken naar het niveau, ook na het voorskiën. Gedurende de ochtend worden de groepen nog hier en daar aangepast, zodat ieder kind echt op het juiste niveau les krijgt.

Wel belangrijk: zorg dat je reserveert, want vol is ook echt vol.

Ook nog even bij de concurrent Interski gekeken. Daar groepen van 12 kinderen, zelfs een groep met 14 kinderen! De kwaliteit van de lessen bij Interski lijkt heel erg te wisselen van prima tot echt matig. Veel jonge leraren die erg onervaren overkomen. Maar de prijs ligt dan ook een stuk lager.

Ik boek in ieder geval volgende keer weer bij Nauders3000.

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

En hoe was het verder met de drukte in het gebied? @Sebastiaan

Was ok, mag altijd rustiger, maar kan veel drukker. Op de zondag was het met allerlei dagjesmensen wel wat aan de drukke kant, maar op geen enkele dag langer dan 10 minuten in een rij voor de lift gestaan, dus ook niet op die zondag.

Ook leuk: een dagje Schöneben in Italië meepakken. Vond ik een hele positieve verrassing.

*bericht bewerkt door Sebastiaan op 22 feb 2020 14:02

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Fijn dat nauders3000 goed bevallen is.

Wij hebben de kids toch bij Sport Montz gekregen, groepsles 3 dagen voor 4 kids gereserveerd. Kregen gewoon privé les, heel goed geregeld en veel progressie geboekt afgelopen week. Volgend jaar zeker terug!

Zeer goede ervaringen met Interski…

*bericht bewerkt door Shuffle op 05 apr 2020 18:33

null
Onze kids hebben destijds (2012, 2013 en 2014) les gehad bij interski. Vijf dagen volle bak les van Noldi en Babsi. Destijds ‘vervloekten’ ze ons dat ze weer 5 dagen op les moesten. Nu zijn ze ons dankbaar omdat ze ons voorbij zijn…
Interski is ons zeer goed bevallen. Nauders3000 kan ik niet over oordelen, was volgens mij een opkomende skischool toentertijd!

*bericht bewerkt door Shuffle op 05 apr 2020 18:32

Plaats een reactie