Risoul week 13 april tot 20 april 2019 met het gezin

Dit onderwerp gaat over de bestemming Risoul 1850

Hallo,

Ik denk er over na de week van 13 april tot 20 april 2019 met het gezin te skiën in Risoul (2 kindjes van 4 en 6 jaar).
Ik heb begrepen dat dit de laatste ski-week is van het seizoen in Risoul. Het is ook heel laat op het jaar. Het is echter wegens het werk niet mogelijk vroeger te boeken.

Risoul lijkt me wel interessant om volgende redenen:

  • Pistes van 1850 tot 2750, wat me voldoende hoog lijkt
  • Goed gebied voor beginnende skiërs, ik denk dan voornamelijk aan de kindjes die lesjes volgen en mijn vrouw die beginnende skiër is en graag blauwe pistes neemt.
  • Interessante voorwaarden skipas en accommodatie: vorig jaar kon je onder andere die week een skipas van 6 dagen aankopen aan de prijs van 4 dagen. Ik veronderstel dat er dit jaar wel weer acties zullen volgen
  • accommodatie kort bij de pistes wat makkelijk is voor de kleintjes

Toch zit ik met enkele bezorgdheden:

  • Zal er op dat ogenblik nog voldoende sneeuw zijn? Niemand kan dit voorspellen uiteraard maar misschien zijn er forumleden die wel al vaker deze periode gegaan zijn?
  • Aangezien het de laatste week is van het seizoen doen: zullen er nog inspanningen gedaan worden om de pistes goed te prepareren en voldoende pistes te openen?
  • de drukte die periode: verwachten jullie drukke pistes?

Alvast bedankt voor jullie hulp in het doorhakken van deze leuke maar moeilijke knoop!

@Rogier woont daar om de hoek, ondanks dat je nu geen zinnig woord kunt zeggen over de omstandigheden in april weet hij ongetwijfeld hoe het de laatste jaren was. Afgelopen april heeft het nog een paar keer gedumpt, dus je kunt mazzel hebben. Wat drukte betreft, kijk hier eens:

https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/410741/wanneer-val…

*bericht bewerkt door Roko op 31 aug 2018 09:50

Uitrusten doe je maar in de lift.

Hallo,

Ik denk er over na de week van 13 april tot 20 april 2019 met het gezin te skiën in Risoul (2 kindjes van 4 en 6 jaar).
Ik heb begrepen dat dit de laatste ski-week is van het seizoen in Risoul. Het is ook heel laat op het jaar. Het is echter wegens het werk niet mogelijk vroeger te boeken.

Risoul lijkt me wel interessant om volgende redenen:

  • Pistes van 1850 tot 2750, wat me voldoende hoog lijkt

Klopt. Hoog genoeg. In de middag zal de sneeuw wel papperig zijn. Er is wel prima te spelen met de orienatie, zeker met oversteek naar Vars erbij.

  • Goed gebied voor beginnende skiërs, ik denk dan voornamelijk aan de kindjes die lesjes volgen en mijn vrouw die beginnende skiër is en graag blauwe pistes neemt.

Precies hele tochten zijn mogelijk met eenvoudig blauw!

  • Interessante voorwaarden skipas en accommodatie: vorig jaar kon je onder andere die week een skipas van 6 dagen aankopen aan de prijs van 4 dagen. Ik veronderstel dat er dit jaar wel weer acties zullen volgen

Vast en zeker… Maar garantie hierop heb je niet.

  • accommodatie kort bij de pistes wat makkelijk is voor de kleintjes

Ja

Toch zit ik met enkele bezorgdheden:

  • Zal er op dat ogenblik nog voldoende sneeuw zijn? Niemand kan dit voorspellen uiteraard maar misschien zijn er forumleden die wel al vaker deze periode gegaan zijn?

Sinds ik hier woon, heb ik in de periode daar nooit geen sneeuw gehad. Als het een slechte winter was zou het net aan zijn. Maar afgelopen jaren was het daar prima (toer)skiën tot eind mei. Wat ik hierboven zei de sneeuw zal wel papperig zijn in de middag, maar dat zal overal zo zijn.

  • Aangezien het de laatste week is van het seizoen doen: zullen er nog inspanningen gedaan worden om de pistes goed te prepareren en voldoende pistes te openen?

Ja! Zeker als er genoeg sneeuw ligt. Vaak zelfs geweldig goed in de ochtend!

  • de drukte die periode: verwachten jullie drukke pistes?

Geen drukte. Echt niet!

Alvast bedankt voor jullie hulp in het doorhakken van deze leuke maar moeilijke knoop!

DaanDM op 31 aug 2018 08:29

Ik hoop dat het een goede winter wordt ;-)

Click. Click. Peace

Bedankt Rogier! Ik heb besloten de kans te wagen. Het zal de eerste keer zijn dat we de Franse Zuid-Alpen aandoen, we zijn benieuwd!
Thx!

*bericht bewerkt door DaanDM op 31 aug 2018 15:23

Waarom nu al boeken? In die week hoef je echt verlegen te zitten om accommodatie denk ik en je kan tegen die tijd veel beter inschatten waar de condities goed zijn.

Plaats een reactie