Leukste hutten in Skicircus SHLF?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Hallo,
Volgende week gaan we voor de eerste keer naar Fieberbrunn en om de voorpret te verhogen, ben ik wat info gaan zoeken mbt het skigebied van Saalbach. Nu valt het me op dat er in dit gebied een bovengemiddeld aantal skihutten zijn en nu ben ik benieuwd met welke restaurants op de berg jullie goede ervaringen hebben. We zitten zelf in Fieberbrunn maar zullen naar verwachting geregeld oversteken richting Saalbach en Hinterglemm dus tips rond deze dorpen zijn zeker ook van harte welkom.
Danke schön!

In fbrn zonder meer wildalpgatterl voor lunch. Ook vrij goed: pulvermacherscherm.

Edwin van Riel

Saalbach: Bauers Skialm,Panoramaalm en Hinterhagalm zijn leuke tenten, in Hinterglemm o.a. Goasstal maar ook Wallegalm.

Leogang: Alte Schmied en AsitzBrau
Hinterglemm: Rosswaldhütte

Bedankt voor jullie input!
Nog meer tips?

Zeker even de alte Schmiede opzoeken. Even een rondje binnen lopen en zeker even naar de wc’s gaan.
Heel mooie zaak!

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Karins Teehütte langs de Reckmoos Nord in Fieberbrunn. Een klein hutje waar het net is of er in de zomer nog koeien in stonden. Verwacht geen uitgebreide menukaart, maar leuk voor een simpel hapje, soep of alleen voor een drankje.
Het ligt niet direct aan de piste, maar misschien 200 meter er naast, net uit het zicht. Er staat een bordje waar je een klein paadje in moet.

Annoying skiers since 2003

Als je van kneuterige Duitse / Oostenrijkse apres-ski houdt, moet je een keer bij de Enzianhütte naar binnen stappen. Daar staat elke middag een duo met accordeon en gitaar live te spelen. Ze spelen alles wat je in een andere apres-ski tent ook hoort, maar dan live. Tussendoor vertellen ze ook nog een paar moppen.
De gemiddelde leeftijd is wat hoger dan in de gemiddelde apres-skitent, maar ik vind het wel eens leuk voor de verandering.

Annoying skiers since 2003

Hinterglemm: Wallegalm (zeker als je alvast een feestje tijdens de lunch wilt), maar ook der schwarzacher (onderaan de Ubahn) is heerlijk. Der Schwarzacher is voor Oostenrijkse begrippen wel duurder. Als je het wat minder massaal wil hebben, dan zijn de Sonnalm en Xandl Stadl erg goed.

Saalbach: Skyrest (prachtig uitzicht) of Wildenkarhütte (binnen heel leuk)

Leogang: de Alte Schmiede (!!!) en Asitz Brau zijn beiden geweldig. Verder ken ik de restaurants daar niet goed, omdat ik altijd naar de Alte Schmiede of Asitz Brau ga.

Fieberbunn: Hochhorndlhütte en Enzianhütte.

Skiën is het mooiste wat er is. Hou dat voor iedereen zo: ski veilig, neem lessen.

Plaats een reactie