piste wel op google maps maar niet op pistekaart

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach

goedemorgen
volgende week vertrekken we naar saalbach omdat even een weekje lekker te skieen daar
we zijn 2 beginners die wel blauw en rood afkomen maar geen zwart doen
nu hebben we een appartement aan de schattberg X-press
nu zag ik op google maps dat bij het tussen station een blauwe piste loopt
maar hij staat niet op de pistekaart
weet iemand of die piste wel bestaat en toegankelijk is of moeten we daar in de gondel stappen om naar beneden te gaan als dat kan

ron

Goedemorgen Ron, De Schattberg zelf is niet aan te raden voor beginners. Het klopt dat er onder in een weg is die wat makkelijker is zodat je een steil stuk overslaat. Wellicht dat deze daarom op maps in het blauw wordt aangegegeven maar daarvoor moet je toch echt een pittig stuk af.
Wat je wel kan doen is met de gondel naar boven en vanaf achterkant naar beneden. Aan de rechterkant van de stoeltjes lift is een prima afdaling. Dan kan je of links door naar “Schönleiten” prima te skiën voor beginners en kan je via de Kohlmais weer terug naar Saalbach. Er zijn ook in Hinterglemm prima pistes voor jullie, bij de grote liften zijn allemaal opstap plaatsen voor de skibussen.
Mocht je nog weer willen weten hoor ik het wel, kan het gebied inmiddels dromen.

*bericht bewerkt door DaantjeSki op 09 dec 2018 11:23

Het is alweer even geleden dat we er geweest zijn. Maar bij mijn weten kan je rood en zwart naar het midden station en alleen zwart verder ,dit stuk is behoorlijk pittig.

ok als we daar naar beneden gaan dan met de lift naar beneden waar het zwart begint

Volgens mij bedoel je de Skiweg Schattberg X-press:

null

Staat inderdaad niet op de pistekaart, dus ik denk niet dat dat een gecontroleerde en geprepareerde piste is. Je kunt het ter plaatse natuurlijk even navragen of gaan kijken. Hij zou moeten beginnen direct tegenover de ingang van het middenstation van de Schattberg X-press, dus als je hem daar niet vind, kun je alsnog in de lift stappen. Ik kan me niet herinneren daar een splitsing gezien te hebben.
Het ziet er wel uit als een smal, kronkelig pad waar je sowieso niet veel plezier aan zult beleven, dus of je daarvoor het risico moet nemen dat je een pad afgaat wat halverwege ineens onbegaanbaar is, is de vraag.

Met de lift naar beneden gaan is trouwens niet de bedoeling hè. Liften zijn gemaakt om naar boven te gaan. ;)
Als je 's morgens de Schattberg X-press naar boven neemt en zorgt dat je in de middag via Hinterglemm of Vorderglemm aan de andere kant van Saalbach uitkomt, kun je gewoon de dag skiënd eindigen.

Annoying skiers since 2003

ben al aan het kijken hoe we rond kunnen skieen anders eventueel met de bus terug

Gewoon de gondel terugpakken. Er zijn zoveel dorpen zonder dalafdaling of waarvan de dalafdaling is gesloten.
Over die skiweg is via Google trouwens nagenoeg niks te vinden.

ben al aan het kijken hoe we rond kunnen skieen anders eventueel met de bus terug

ron_R op 9 dec 2018 17:42
  1. Linksaf richting Vorderglemm. Dan kom je direct bij de Schönleitenbahn uit, waarmee je aan de andere kant van het dal komt. Daarvandaan kun je naar Saalbach skiën.
  2. Rechtsaf naar Hinterglemm. Dan moet je wel een stukje door het dorp lopen naar de Reiterkogelbahn om aan de andere kant van het dal te komen. Dan naar de Sunliner en de Wetterkreuz en dan sta je bovenaan de Bernkogel waarvandaan het een makkelijke blauwe naar Saalbach is.
Annoying skiers since 2003

thx voor de tips

Zowiezo zijn alle blauwe pistes in het gebied goed te doen. de meeste zijn brede glooiende “snelwegen”.
Een rondje linksom of rechtsom is hardstikke leuk en ook voor de (niet geheel) beginner prima te skieen. De in Google maps ingetekende piste ken ik ook niet en ik zou het risico niet nemen. Die sleeplift is ook al Jaren niet meer in gebruik.

Je kan ook je dag gewoon eindigen aan de Kohlmaisbahn. Dat klein stuk te voet terug naar de Schattberg is echt niet ver. :)

we gaan beide kanten op ff proberen en dan wel zien waar we eindigen
er ligt nu gelukkig wel een pak sneeuw

Ik zou elke dag een ronde maken die onderaan bij de Kohlmais uit komt. Kun je daarna lekker een biertje bij Bauers halen :)

das wel lekker na een dagje skieen

Plaats een reactie