Wat te doen in Saas fee

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saas-Fee

Ik ga er over een week voor de 1e keer heen maar omdat ik herstellende ben van een longontsteking is het te zwaar om skieen. Nu wil ik daar gaan wandelen. Nu las ik het onderstaand berichtje. Kun je met de zelfde metro terug naar beneden. Of hebben jullie nog meer tips wat je daar nog meer kan doen zonder ski’s. Alvast bedankt.

op 3 feb. 2011 18:16
Ook leuk is het museumpje als je met de metro boven komt. Kan je de gletsjer van binnen bekijken. En vooral de popcorn boven op de berg. Daar kan je zitten met het mooiste uitzicht van Europa op de gletsjer

In Saas Fee is inderdaad meer te doen dan skien.
Bovenaan is een ijsgrot, op 3500m. Bereikbaar via de Metro Alpin. Je hebt dan wel een skipas nodig of een voetgangerspas. Die laatste kost rond de €35. Redelijk prijzig dus kies een mooie dag om naar boven te gaan zodat je ook nog van het uitzicht kan genieten.
Hetzelfde geldt voor de popcorn op de Langfluh. Kost je weer een retourtje met de lift (andere kant van de gletcher dus een andere lift) of je moet het dezelfde dag doen en dan gewoon een dagpas kopen.

Verder is een mooie wandelroute vanaf de zuidkant van het dorp naar Saas Almagell.

Als je voor veel geld met de metro naar boven bent, dan is er hopelijk nog genoeg geld over voor een lunch in het draairestaurant boven het gletsjermuseum. Vergeet je verrekijker niet mee te nemen! Goed eten en geweldig uitzicht!

In het dorp Saas-Fee heb je flink veel leuke winkels met betere spullen dan de gemiddelde souvenierwinkel, daar kun je ook een paar uurtjes aan besteden.

Verder zijn veel oude gebouwen bewaard gebleven, vaak meer dan elders. Met de plattegrond van het dorp kun je de straatjes met oude gebouwen mooi nalopen, de oude gebouwen zijn duidelijk op de plattegrond aangegeven.

En er is in het centrum van het dorp een zeer goed ingericht museum met de geschiedenis van het dorp, ik vond het een erg goed museum, uiteraard gevestigd in een mooi historisch huis. Echte aanrader.

In Saas-Grund (bereikbaar met de ski-bus vanaf het parkeerterrein van Saas-Fee) kun je gaan sleeën, ik weet alleen niet of de slee-baan nog open is in maart gezien de stijgende temperaturen.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Bedankt hier heb ik wat aan. Ik hoop op mooi weer. Verrekijker staat op het inpaklijstje genoteerd.
Ik was al bang dat ik de hele week aan het appartement vast zat met dvd’s. Bedankt.

Tip: Check even of ze een "wanderpas" aanbieden.
Veel Zwitserse skigebieden bieden een speciale pas voor wandelaars, is goedkoper dan een skipas.
Hiermee kun je van alle infrastructuur gebruikmaken voor zover die naar een plek gaat die voor een wandelaar zinnig is.

Mijn vrouw skiet ook niet en koopt ook vaak zo’n pas en geniet van de omgeving. Lunchen gewoon samen na afspraak via sms/tel.

Rob

Tip: Check even of ze een "wanderpas" aanbieden.
Veel Zwitserse skigebieden bieden een speciale pas voor wandelaars, is goedkoper dan een skipas.
Hiermee kun je van alle infrastructuur gebruikmaken voor zover die naar een plek gaat die voor een wandelaar zinnig is.

Mijn vrouw skiet ook niet en koopt ook vaak zo’n pas en geniet van de omgeving. Lunchen gewoon samen na afspraak via sms/tel.

Rob

Plaats een reactie