drukte

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flachau

iemand ervaring met de drukte in flachau van af 10 janauri tot en met 20 januari? ben vaak in flachau geweest in de voorjaars vakantie en dat is eigelijk te druk, en zoek nu een lekker rustige tijd

Geen ervaring met Flachau maar over het algemeen zijn 2e en 3e week van januari vrij rustig.

Zal niet super druk zijn, maar het gedeelte bij Flachau lijkt het hele seizoen relatief druk. Met de 3s richting wagrain of met de bus naar flachauwinkl/ zauchensee is vaak wat rustiger.

Ik ga nu voor de tweede keer naar Flachau en weer week 3
Wij gaan altijd bij de spacejet naar boven, daar is het vrij rustig
Moet wel zeggen, dat ik met de zitski aan de zijkant aansluit
Ik kan niet door het poortje

*bericht bewerkt door niekniek op 02 jan 2019 21:28

Vorig jaar ben ik vanuit Hochkönig een paar keer in januari naar Alpendorf gereden en van daaruit naar Flachau geskied. Was toen daar niet heel druk. Meestal kon je zo de lift in.
Vond Flachau overigens niet zo heel bijzonder als skigebied. Het is eigenlijk maar één helling waarop een aantal pistes naast elkaar liggen.

Peter Pos

Ik ga nu voor de tweede keer naar Flachau en weer week 3
Wij gaan altijd bij de spacejet naar boven, daar is het vrij rustig
Moet wel zeggen, dat ik met de zitski aan de zijkant aansluit
Ik kan niet door het poortje

niekniek op 2 jan 2019 21:28

oke goed om te weten, in het voor jaar stonden we altijd 20 min te wachten bij de lift en werd het pas aan het einde van de dag lekker rustig

Ben er vaker in het laagseizoen geweest en beneden is het alleen echt wachten als de skischolen beginnen. Daarbuiten is het nooit meer dan enkele bakken/zitjes wachten.

Ik was er 18 tot 20 December en toen vond ik het eigenlijk al relatief druk. Aan alles is te zien dat ze gewend zijn aan grote drukte. veel dranghekken/geleidesystemen bij de liften, veel tentjes, brede pistes en vrijwel aleen maar 6/8 persoons liften.

Eind januari gaan we voor de derde keer naar Flachau.
Ik vind het persoonlijk wel meevallen met de drukte,je staat nooit langer dan 5 min voor een lift te wachten.

En in de apres-ski tenten is het gewoon gezellig druk.

peet3972

gelukkig, had geen zin om bij elke lift in een bom volle rij te staan,

@dennis, misschien zien we elkaar nog wel
Ik ben er van 11 t/m 19 januari

Zou kunnen ik ga de 13e tot 18e

Eind januari gaan we voor de derde keer naar Flachau.
Ik vind het persoonlijk wel meevallen met de drukte,je staat nooit langer dan 5 min voor een lift te wachten.

En in de apres-ski tenten is het gewoon gezellig druk.

peet3972 op 3 jan 2019 15:27

Persoonlijk vind ik dit al veel te lang.
Eigenlijk wil ik toch wel in 75% van de gevallen direct in kunnen stappen (maximaal 3a4 bakjes voor me)
Dat t op sommige momenten en op sommige plekken wat drukker is, vind ik acceptabel; maar ik kom om te skieen; niet om in de rij te staan.

Eind januari gaan we voor de derde keer naar Flachau.
Ik vind het persoonlijk wel meevallen met de drukte,je staat nooit langer dan 5 min voor een lift te wachten.

En in de apres-ski tenten is het gewoon gezellig druk.

peet3972 op 3 jan 2019 15:27

Persoonlijk vind ik dit al veel te lang.
Eigenlijk wil ik toch wel in 75% van de gevallen direct in kunnen stappen (maximaal 3a4 bakjes voor me)
Dat t op sommige momenten en op sommige plekken wat drukker is, vind ik acceptabel; maar ik kom om te skieen; niet om in de rij te staan.

Vorig jaar in derde week van januari in Flachau geweest. Zoals aangegeven waren de apres ski tenten en berghutten gezellig druk en de pistes en liften rustig. Nooit langer dan 5 minuten in de rij gestaan en meestal kan je gewoon direct instappen. Wij hadden een appartement aan de piste bij de Starjet 1 / Hofstadl en ook bij de Starjet1 nooit lang hoeven te wachten. Je hebt altijd wel ‘hotspots’ die wat drukker zijn zoals het gebied rond de starjet2-3 en de blauwe piste 2. Piste 31 was de hele week rustig en dat is toch een van mijn persoonlijke favorieten!
Tijdens vakanties is Flachau net als veel andere populaire gebieden extreem druk met lange rijen voor de liften (30 minuten wachten is geen uitzondering).

*bericht bewerkt door royvhees op 04 jan 2019 10:13

Flachau-kant in die week niet heel veel verschil. Wel wat, maar zo’n kleine berg blijkt gauw te vol. De rest van de verbinding tot en met Alpendorf was in die week lekker rustig.

Het was twee jaar geleden rustig.
Dit jaar ben ik er ook weer in de periode en kijk er naar uit.
Ik denk dat ik nergens vijf minuten gewacht heb.

It is an amazing world

Eind januari gaan we voor de derde keer naar Flachau.
Ik vind het persoonlijk wel meevallen met de drukte,je staat nooit langer dan 5 min voor een lift te wachten.

En in de apres-ski tenten is het gewoon gezellig druk.

peet3972 op 3 jan 2019 15:27

Eens! Wij gaan dit jaar voor de 2e keer in de drukste periode, vorig jaar heb ik daar amper lang hoeven wachten, als je zorgt dat je op tijd bent is het geen probleem, vervolgens zijn er mogelijkheden genoeg om wat routes te pakken zodat je de drukte mijdt.

Gang is alles! Après ski kan alleen in de bergen :-)

Buiten de drukste periodes valt het idd goed mee zeker niet druk bij de liften en idd nog gezellig druk in de apres ski ben er dit jaar weer voor een aantal short ski’s zowel in jan als feb en maart dus wie weet tot daar

Plaats een reactie