Parkeren La Rosière

Dit onderwerp gaat over de bestemming Espace San Bernardo

In de voorjaarsvakantie gaan wij naar La Rosière. Ons appartement heeft geen eigen (vaste) parkeerplaats. Weet iemand hoe het zit met openbaar parkeren in La Rosière, vooral qua capaciteit?
Op de site van het gebied zie ik dat er parkeerplaatsen zijn bij de ingang van het dorp, maar dat zijn er maar een stuk of 100 en dat lijkt me in de voorjaarsvakantie niet heel veel. En langs de weg mag je auto ‘s nachts niet staan ivm sneeuwvrij maken.

Betaald parkeren is geen punt, als we maar zeker zijn van een plekje;)

Iemand ervaring/tips?

Misschien dat ze vanuit de accommodatie wel tips hebben? Dat bedoel ik niet zo bijdehand als er misschien nu staat; maar zij weten denk ik wel wat handig is…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Aan het begin van het skistation is er inderdaad een parking, maar ook ter hoogte van het ‘front de neige’ en van de TS Roches Noires is er parking. Gratis overdag, alleen mag je er 's nachts niet blijven staan omdat je anders ‘in de weg staat ingeval er sneeuw moet geruimd worden’ (volgens de lokale overheid).

In Les Eucherts is er een overdekte parking maar ik vermoed dat enkel bewoners van Les Balcons de La Rosière daar een parkeerplaats kunnen huren (al kan navraag doen natuurlijk nooit kwaad).

Ik zou toch eens navragen bij de verhuurder van je appartement waar je best kan parkeren want een massa aan langdurige parkeermogelijkheid bestaat er m.i. toch niet.

*bericht bewerkt door FutureLotteryWinner op 25 jan 2019 17:45

Aan het Front de Neige (aan de Roches Noir lift) is ook een grote overdekte parking met 5-6 verdiepingen. Kostte 2 jaar geleden €50 voor een week in het laagseizoen, te reserveren bij het office de tourisme.

@roy83 @futurelotterywinner @forzam thanks.
De accommodatie mailen had ik al gedaan, maar zonder succes. We hebben gehuurd via de Centrale de Réservation van het Office de tourisme en die hadden geen antwoord (en zeiden ook niks over die parkeergarage bij het front de neige.
Werd doorverwezen naar Ski et Soleil, waar we de sleutel moeten halen, maar die zijn niet al te snel met antwoorden…

Ennnn Ski et Soleil heeft ook geen geruststellend antwoord: geen parkeerplaats beschikbaar bij het appartement. Hoop dat het Office de Tourisme uitkomst kan bieden (die heb ik nu gemaild), maar ik kan me toch niet voorstellen dat we de auto straks echt nergens kwijt kunnen (hoewel ik het graag op voorhand zeker weet). Wordt vervolgd;)

Plaats een reactie