Het gebied is VEEL groter

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Moritz

Op de website word gesproken over het ski gebied van St.Moritz. Daar staan maar drie gebieden op. Dit is niet waar het zijn er minstens 5. Lagalb, Diavolezza, Muottas Muragl, Corviglia en Corvatsch.

Sterker nog, er zijn dr ongeveer 10. Maar je kijkt wss alleen naar de skigebieden in de buurt van St. Moritz ipv de site van het gehele skiverbond. Als je bijv. Op de site van de Hochkönig kijkt, zie je 150 kilometer staan. Maar de Hochkönig zit ook aangesloten op de Skiverbund Amadé, dat bestaat uit 860 km piste. Dus je moet wel goed kijken op welke site je kijkt en niet in paniek gaan roepen dat het fout op de site staat. Goed opletten dus op welke site je kijkt! Bedankt voor de tip, Peter.

Het zijn 4 gebieden: Corviglia, Corvatsch-Furtschellas, Diavolezza-Lagalb en Zuoz. St.Moritz heeft geen 61 km maar ik geloof iets rond de 350km.

Het is natuurlijk maar net waar je de grens van St. Moritz trekt. Ski Amade tot Hochkönig rekenen is ook niet terecht.

Als je naar St.Moritz gaat kan ik me niet inbeelden dat je een skipas pakt voor bijvoorbeeld alleen Corviglia.

Ik ben meerdere malen in St. Moritz geweest, zonder meer het mooiste dal van Europa, maar het skigebied is nou ook weer niet zo ontzettend groot… De Corvatsch is erg mooi met de 4049 meter hoge Bernina als adembenemend uitzicht en ook de Corviglia bij St. Moritz zelf is een behoorlijk gebied. De andere deelgebieden liggen toch wat verder weg en ik heb nog niet de neiging gehad daar naar toe te gaan met de machtige Corvatsch voor mijn deur.

Corvatsch vond ik best pittig met veel schaduwhellingen en oude liften, Corviglia is veel uitnodigender. Zuoz ben ik nooit geweest.

Beetje decadente boel in st moritz.
Doe mij maar Jantje smit.dat is tenminste een gewone jongen gebleven.Geen poeha.

Beetje decadente boel in st moritz.
Doe mij maar Jantje smit.dat is tenminste een gewone jongen gebleven.Geen poeha.

gunsmith op 22 jan. 2012 14:16

Wat is dit nu weer voor reactie? Dit heeft niets met het topic te maken. De pistekilometers (en beschrijving) zijn aangepast (door mij :)). Dus ik denk dat hier een slotje op kan.

Plaats een reactie