Herfstskiën op de Diavolezza

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Moritz

Sowieso sterk afhankelijk van de sneeuwcondities natuurlijk, maar heeft iemand ervaring met het herfstskiën daar? Ik ga eind oktober een weekje naar mijn familie in de Unterengadin in Zwitserland. De Diavolezza opent in het weekend ervoor en is op maar een uurtje rijden. Erg verleidelijk, mits het de moeite waard is. Alternatief is de Kaunertaler gletscher, maar die is al bijna een uur rijden en een grensovergang met regelmatig wat chagrijnige douaniers verder ;)

Een uur naar de Kaunertaler? Dat is het vanaf het begin van dat dal. Dus vanuit Zwitserland nog een stuk verder denk ik…

@GiGi Door onze prachtige taal is een belangrijk woord achter aan de laatste zin geplaatst: Verder…
Twee uur rijden t.o.v. één uur rijden naar de Diavolezza. Ik ben nog wel zo snugger om de lift zelf als bestemming te kiezen.

@GiGi Door onze prachtige taal is een belangrijk woord achter aan de laatste zin geplaatst: Verder…
Twee uur rijden t.o.v. één uur rijden naar de Diavolezza. Ik ben nog wel zo snugger om de lift zelf als bestemming te kiezen.

Bennie op 29 sep 2018 23:28

Haha ik zie het. Ik lees mee, want ben zelf ook geïnteresseerd in Zwitserland vroeg in het seizoen…

@Bennie, de Diavolezza is in de winter echt geweldig. De combinatie met Piz Lagalb aan de overkant is ook erg leuk. In de herfst ben ik ee nog nooit veweest dus ben bang dat ik je niet verder kan helpen. Als de herfst echter betekent dat alleen de stoeltjeslift bovenin open is zou ik er niet speciaal voor gaan omrijden, dat stelt niet heel veel voor.

(Eerlijk gezegd zou ik er altijd voor omrijden, maar dat is ook voor old times sake en dat ik gek ben betekent niet dat ik ook anderen aanraad om zoveel moeite voor een paar afdalinkjes te doen.)

@bennie. Ik vroeg me af of je nog ben gegaan? Hoe is het om hier te skien zo vroeg in het seizoen? Ik zit er aan te denken om dit volgend jaar te combineren met wielrennen in het dal.

Nee, het gebied was niet geopend, en de reistijd werd me wat te gek. Reken op een paar afdalingen vergelijkbaar met een grote indoor hal (heb ik me laten vertellen).

Plaats een reactie