Vereina tunnel

Dit onderwerp gaat over de bestemming Scuol

Heeft iemand ervaring met file voor de Vereina tunnel?

Wat moet je weten?

Wij zijn januari 2 jaar geleden , onderweg naar Livigno , op een vrijdagmiddag doorheen geggaan. Geen wachttijden. De terug weg op zaterdag ook niet.

Ik neem de Vereina elk jaar tijdens het begin van de karnavalvakantie (Livigno). Ik probeer dan telkens om
's morgens rond 5 uur aan de trein te staan zodat ik met de eerste of tweede trein mee kan. Als je op zo een wisseldag bij het begin van een verlof periode daar pas rond 8 uur aankomt, dan kan je dat enkele uren kosten. Ik weet niet hoe de wachttijden zijn buiten de vakanties?

We zijn inmiddels terug van de (voorjaars)vakantie. Op de heenreis waren we rond 15.00 uur bij de Vereina trein en hebben we een uurtje moeten wachten. Op de terugweg waren we rond 06.30 uur bij de trein en konden we meteen doorrijden.
Dus…volgende keer gewoon weer via Zwitserland naar Graubunden.

P.s: beide dagen waren op zaterdag!

Iemand een tip voor de beste route naar de Vereina tunnel ?

Wat is uw definitie van "de beste route" ?

Definitie is, de beste route als je via Zwitserland rijdt, via Basel bijvoorbeeld ? Iemand enige ervaring daarmee ?

Dan heb je effectief maar één optie:
Basel <N3> Zurich <N3> Sargans <N13> Landquart <28> Klosters en daar de trein op.
Basel op zich kan druk zijn, via Lörrach/Rheinfelden is dan een alternatief.

Een echte alternatieve route is:
Stuttgart - Ulm - Lindau - Bregenz (A)

Rob

Hi RCGrootveld, dank hiervoor, tsja de jongere man in huis beloofd dat we keer een stukje met de trein zouden gaan. Voordeel is wel dat we al op 28feb kunnen rijden.

Tja, jammer voor hem dat het dan maar zo’n klein stukje is en bovendien nog in de tunnel ook …

Rob

je gaat de 28 rijden, maar het belangrijkst is wanneer je denkt de trein te nemen. De 28 gaat dit geen problemen opleveren. Zaterdag 1 maart zou je toch voor 6 - 6.30 uur aan de trein moeten staan, hoe later je komt hoe langer de wachttijden zullen worden. (op de drukste momenten kan dit wel oplopen tot een uurtje of 2, zeker op wisseldagen zoals zaterdag 1 maart)

Plaats een reactie