Dorp dolomiti superski

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Ulrich (Ortisei)

Hallo,
Is ortisei een goed dorp om te verblijven.
Bedoeling is om lange tochten te maken met zo weinig mogelijk (liefst geen) bussen.
Zijn er misschien andere dorpen betger geschikt??
Alvast bedankt

Ortisei is prima dorp, alleen geen directie aansluiting op de sella ronda.
Je zou dan beter in Selva of arraba kunnen zitten. Vanuit hier kun je alle kanten op.

Selva, Arabba, Corvara en Corlfosco zijn de dorpen direct aan de Sella Ronda.

Zou idd wat centraler gaan zitten, dan heb je meer mogelijkheden om alle kanten uit te gaan.
Als je nl in Selva zit kun je vandaar ook een dag richting Ortisei, via St Christina, mooie afdaling en mooie pistes daar.

Dienten Die Alte schule

Gast 659.
Je kan gerust in Ortisei verblijven,je zit id niet gelijk aan de SR, maar binnen een half uur zit je op de SR.
En alle mooie routes zijn in een dag te doen

Ortisei is een leuk stadje, maar er wordt gevraagd of er voor het maken van tochten betere plaatsen zijn. En dan zeg ik volmondig ja. Ortisei ligt daarvoor echt in en uithoek. Veel mooie tochten zijn dan alleen te doen voor een echt gevorderde skier anders kom je echt in tijdnood. En ik vind het ook een nadeel dat je steeds hetzelfde stuk moet skiën om op de Sella ronda te komen of een andere mooie tocht wilt maken.

Ben ik het mee eens. Naast de dorpen die ik al eerde noemde, kan je ook kijken naar Santa Cristina, zolang je iets kan vinden op loopafstand van de Saslong-lift (lift 17 op de kaart in de bijgevoegde link). Kijk eens op de pistekaart van Val Gardena, dan zie je snel genoeg waar je wel en niet moet zitten. Selva is nog altijd het beste voor de Sella Ronda: directe toegang tot de Dantercepies (30), de Costabella (31) en de Ciampinoi (29).

De meest overzichtelijke en up-to-date pistekaarten van Val Gardena en overige gebieden in de Dolomiti Superski vind je hier: http://www.dolomitisuperski.com/skimap-2013-14/pan_val-garde…

Plaats een reactie