Wie heeft ervaring met Les 7 laux?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les 7 Laux

Hallo,

Deze winter ga ik waarschijnlijk voor de eerste keer met m’n vrouw en kinderen skiën. Ik zelf kan alle pistes af maar voor de rest is het de eerste keer.
Wie heeft ervaring met het gebied en is het geschikt voor beginners?
Welke indruk hebben jullie van de skischool(en)?

Alvast bedankt!

The older I get, the better I was

shit, is die zoekfunctie alweer kapot? anders had je nl deze pagina kunnen gebruiken
https://www.wintersport.nl/skigebieden/septlaux/ervaringen…

The older I get, the better I was

Lijkt me niet heel geschikt voor beginners als ik het zo zie lol.
Nogal veel zwarte en rode pistes.

Gang is alles

Les 7 Laux scoort gemiddeld 4 uit 5 voor beginners, o.b.v. 110 beoordelingen, dus prima te doen voor beginners. Als je vergelijkt met de beoordelingen van andere stations dan zijn de scores behoorlijk hoog. http://www.skipass.com/commentaires/les-sept-laux.html…

Er is een circuit van ca 3 uur door het hele gebied speciaal voor beginners. Nadeel is - logisch - dat het vlakbij Grenoble is en dus extreem druk in het weekend. Maar voordeel daarvan - doordeweeks extreem rustig.

De verslagen vertaald via google translate https://translate.google.com/translate?sl=fr&tl=nl&j…

The older I get, the better I was

Ik ben hier zelf geweest enkele jaren geleden tijdens een short ski en was hiervan onder de indruk. Gebied is misschien niet zo groot naar franse normen maar wel zeer gevarieerd en vooral betaalbaar ! Van die zogenaamde drukte tijdens het weekend hebben wij eigenlijk niet veel gemerkt, het was er eerder doods ;-) Dat laatste is dan ook mijn commentaar, 's avonds is hier echt niets te beleven, enkele barretjes maar veel stelt het allemaal niet voor.

positief: afwisselend gebied, betaalbaar, weinig belgen of nederlanders
negatief: weinig te beleven, naar franse normen niet heel hoog, misschien aan te iets minder geschikte kant voor beginners (maar laat je hier niet door afschrikken een beginner kan hier zeker uit de voeten)

better to be off piste, then to be pisted off

Zojuist voor het 3e jaar op rij een (kerst)weekje Prapoutel (Les 7 Laux) geboekt!

Het is een klein maar desondanks erg leuk gebied waar (imho) zowel beginners als gevorderden zich prima kunnen vermaken. Er is volgens mij op deze site ook nog een filmpje waarin een review wordt gegeven van de mogelijkheden in dit gebied. De prijzen van pas en accommodatie zijn (zeker als je een basic hutje boekt) onverslaanbaar. Er is idd geen uitgebreide apres-ski maar na het skien een biertje (of wijntje) in de kroeg drinken, is zeker mogelijk. In het hoogseizoen zijn er Nederlandse leraren aanwezig.

Kortom: Verwacht geen supergroot gebied zoals Paradiski, L2V of Espace Killy (daar is de andere wintersport vakantie voor ;-)) maar het is wel een uitstekende budget bestemming voor zowel beginners als gevorderden!

Bedankt voor de informatie iedereen.
Als ik in de krokus ga dan wordt het zeker les 7 laux. Anders Val cenis :-D.

Ik ben in beide gebieden geweest. Les 7 laux heeft bij ons beslist de voorkeur.

Het gebied omvat drie dorpen die met elkaar zijn verbonden. Zoals hier al gezegd: je kunt het hele gebied door via de zgn “eekhoorntjesroute” en die gaat alleen maar over groene en blauwe pistes. Dus na een dag of twee lessen kun je dat al met het hele gezin doen. En verder kent het gebied ook veel rode en zwarte pistes, die uitdagend genoeg zijn voor de echte cracks (bijv. de Vallon du Pra).

Het is inderdaad ook een supergoedkope bestemming. Skiën kost hier niet veel. Après skiën kost ook niet veel, want dat is er niet/nauwelijks. Een biertje aan het eind van de dag op de piste en dat is het dan. Wij regelen dat altijd zelf. Bij de plaatselijke Sherpa supermarkt (alles op loopafstand) kun je alles krijgen wat je nodig hebt, voor redelijke prijzen. Belangrijk voordeel van Les 7 Laux: bijna alle accommodatie ligt direct aan de piste. Geen bussen of narigheid, gewoon je ski’s aan en buiten spelen.

Val Cenis is ook niet verkeerd, maar wat minder variatie. Je moet of via een stevige rode piste terug naar beneden of via een ellenlang, licht hellend pad, waar geen eind aan komt. Na twee dagen heb je dat echt wel gehad. Bovendien ligt het bij Val Cenis er erg aan waar je precies zit. Vanaf Val Cenis is het gedeelte Termignon wat minder toegankelijk, terwijl daar best hele mooie pistes zijn.

Les 7 Laux zit dan logischer in elkaar.

Plaats een reactie