Skiën met twee personen (ouders) op één skipas: Jungfamilienticket

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Wellicht dat er ouders zijn die hier tegenaan gelopen zijn de afgelopen jaren.
Zodra je met kinderen naar een skigebied gaat moet je twee skipassen aanschaffen omdat deze niet overdraagbaar is.
Sinds dit seizoen hebben ze daar in Serfaus - Fiss - Ladis iets op gevonden, wellicht interessant voor wintersporters met jonge kinderen.
Onderstaand van de website van het gebied:

Eltern mit Kleinkindern unter drei Jahren nutzen dagegen bei einem Aufenthalt ab 3 Tagen (keine Saisonkarten) das Jungfamilienticket zum Erwachsenenpreis - damit Mama und Papa abwechselnd auf die Piste und ihren Nachwuchs betreuen können. Das Ticket wird personalisiert und ist an den Hauptkassen der Seilbahn-Talstationen in Serfaus-Fiss-Ladis erhältlich.

Iemand al meer gebieden tegen gekomen waar zoiets te regelen is?

Weil Schifoan is des leiwaundste...

In Skijuwel stond de kaart niet op naam of geslacht. Ik heb geen legitimatie afgegeven ofzo.
Mijn vrouw heeft een aantal keren met mijn pas geskied. Dat gaf geen problemen.

https://www.wintersport.nl/skigebieden/gastein/forum/topic/3…

Dus daar kan het ook.
In de meeste gebieden die ik ken mag het verder niet (al heb ik tot nu toe nog nooit problemen gehad met delen)

Afgelopen week was ik in Verbier en daar stond overal groot aangegeven dat skipassen niet overdraagbaar zijn
Bij fraude 200 franc boete en pas kwijt. Hebben het nog nagevraagd maar werden via diverse personen erop gewezen het maar niet te proberen.

Voor mij is het vanaf komend jaar iig een eis voor het bepalen van mijn gebiedskeuze

Kleinwalsertal kan het ook. Alleen geen idee waarom zo’n pas voor hetzelfde aantal dagen dan duurder moet zijn dan een normale pas…

Plaats een reactie